måndag 18 juni 2012

Helgen som var.

En till helg har gått och jag vet inte om det hänt något speciellt faktiskt.
I fredags hade Tove sista övernattningen i stallet för i år och självklart måste det strula med något. Tjejerna hade ALLA sina prylar i ett omklädningsrum under tiden de hade lektion och självklart så var allt inlåst när de skulle hämta dem.
Så Hasse och Thor tog en tur till Granloholm, hämtade nyckeln, for till Bergsåker, låste upp, låste och sen tillbaka till Granloholm med nykeln.
Tur att det löste sig iaf.
Den här helgen hade vi tänkt att vi skulle få lite sovmorgon men då vaknade Mira tidigt på lördag och på söndag fick vi kliva upp för att skicka iväg Tove och Elvira som skulle iväg med Usek på Islandshäst-tur.
På lördagen tog Hasse med sig Mira till crossbanan för att titta på tävlingar medans jag stannade hemma och röjde.
I köket har vi en hörnhylla som bara innehåller en massa skit helt enkelt och det har tagit emot att städa ur den hur länge som helst. Men nu kände jag att det var på tiden och oj vad fint det blev.
Tre fullsmockade hyllor rensades ur och helt plötsligt hade jag en hylla som var helt tom på prylar.
Av bara farten fortsatte jag att röja och rensa i köket och hujedamig vad mycket bänkyta jag fick fram =)

På söndag blev det inte så mycket gjort innan vi for iväg till Bergeforsen för att hämta tjejerna. Vi skjutsade hem Elvira till Kovland och sen passade vi på att köpa mjukglass. Mumsigt värre :-)
Sen blev det en tur till crossbanan och titta på tävlingar innan vi for hem.
Efter middagen drog vi upp på Södra Berget och letade kontroller med Hittaut.nu:s karta. Vi var ute i 2 timmar och hittade 4 kontroller innan Tove stukade till foten. Då fick vi avbryta och det var nog tur det för när vi närmade oss bilen så kom de första dropparna regn. Efter en liten stund så vräkte regnet ner samtidigt som solen sken.
Riktigt vackert då 2 fina regnbågar dök upp på himlen. Kunde nog inte ha avslutat helgen på ett bättre sätt.

Nu är vi inne på midsommarveckan och det inte långt kvar till semester. Det ska bli riktigt skönt måste jag säga. Men först kör vi på i 2 veckor till.

Jag älskar ju små ordspråk och citat så jag tänkte dela 2 som är lite av varandras motsatser, eller hur man ska säga ;-)

"Den som lyder alla regler, missar det roliga"
och
 "Moral det var det du hade innan du blev avslöjad"

Tjingeling alla underbara =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar