måndag 13 augusti 2012

En helg med tufft schema.

Ja då var måndagen här igen och det efter en rätt tuff helg.
Tove sov borta på fredag och Hasse var ut och övningskörde hoj med Lars på kvällen så det blev rätt tyst hemma då Mira lekte med en kompis också.

Lördag började bra och jag klev upp då Hasse skulle ut och övningsköra igen. Sen skjutsade jag iväg Mira till en kompis vid 12:00.
I samma veva blir jag varse att ett löfte blivit totalt ignorerat och kraschat och att den som gjort det inte bryr sig allt för mycket om det heller. Att man så totalt struntar i något man vet någon har väntat på är för mig obegripligt och visar på rätt stor ignorans för andra än sig själv. Det här betyder att det jag hade sett fram emot nu inte ens kommer att bli av då det nu har mist sin tjusning. Sådant svider hårt och dagen är totalt förstörd.
Vid 13 hämtar jag Tove innan vi vid 15:00-tiden ska vara ute på Hööks för inhandling av borstar till ridskolan.
Efter det åker vi till stallet och gör allt vi ska hinna med där innan vi äntligen kan åka hem.
Börjar göra middag till tjejerna som består av grillad kalvkotlett med pommes och bea. Själv är jag inte sugen på middag utan hoppar över det ist.
Det blir en ganska tidig kväll då klockan ska ringa 7:00 på söndag.

Söndag morgon: Riiiiiiiiiiiing och man kliver sömndrucken upp ur sängen med grus i ögonen efter en natt med för lite sömn.
Ut till stallet för utfodring och utsläpp. Det gick bra det med.
Hemma igen så bäljer jag i mig kaffe för att någotsånär vakna till ordentligt. Vid 12:00 är det dax för pass 2, lunch-utfodring och en promenad med Puzzel.
Sen tar jag en tur i skogen för att leta svamp och njuta av tystnaden innan vi hoppar på pass nr 3, intag och middag. Släpper ut Puzzel och hagkompisen Kryddan i beteshagen så de får mysa några timmar.
Hem för att följa handbollen samtidigt som vi äter middag.
Men vad är vila? Ut i skogen igen, den här gången med Hasse för att leta mer kantareller och vi hittade så pass att det blev några kvällsmackor iaf. Tur att det är så härligt att gå i skogen annars blev man nog besviken när man inte hittar så mycket svamp man önskar ;-)
Vi avslutar söndagen i soffan framför TV:n och OS-avslutningen. Jag och Mira mös under samma filt (med ett kort avbrott för tandborstning) ända tills hon somnade.
Halv 1 ger jag upp, (då har jag hunnit slumra en stund med) väcker Hasse och går till sängs.

Nu är det en ny vecka och jag hoppas den blir bättre än förra.
Jag tänker iaf kämpa vidare och jag hoppas andra gör det med.

Tjingeling där ute =)

1 kommentar:

  1. Ja det är hemskt tråkigt när sådant händer. Hoppas att löftesgivaren ber om ursäkt och att den nya veckan blir mer positiv.

    SvaraRadera