onsdag 8 augusti 2012

Uppdatering

Kanske är på tiden att jag uppdaterar mig lite igen då.
Sommaren har uppenbarligen sprungit ifrån mig i år och för första gången känns det som att jag inte har haft semester alls.
En rätt märklig känsla kan tyckas då jag har varit ledig i drygt 5 veckor. Kanske den uteblivna solen har en del med saken att göra och en annan orsak är nog att vi inte har gjort någonting som en familj i år.
Vi har inte ens hunnit med en tur till Gimsjön som vi brukar utan har bara varit hemma.
Mira har haft turen att få spendera en hel del tid i Huljen med Majsan, Smurf och Mona så hon har iaf haft en härlig sommar.
Det känns extra skönt då hon inte har riktigt samma intresse för hästar som vi andra har.
Med hela mitt hjärta tackar jag Bästis för all tid Mira har fått vara där i sommar och kunnat njuta av sitt sommarlov. Jag älskar dig!
Lite tid har vi ändå fått tillsammans och då har vi tränat på Miras simning som har gått starkt framåt i sommar.
Från att inte tordas få vatten i ansiktet till att både doppa huvudet under vatten och börjat simma ordentligt är ett jättekliv för henne. Nu ska vi fortsätta träningen tills hon kan det här utan problem.

Sommarlovet är snart slut och då börjar Mira i 2:an och Tove i 8:an. Helt otroligt att de är så stora!
I tisdags var Tove på en träningstävling med Puzzel och det gick jättebra.
Vi hade turen att ha förra ägaren där som hjälpte till med framhoppningrn.
Första höjden blev det ett stopp på men andra blev det en felfri runda och de fick en rosett.
Det ska bli skoj att se hur det går på en riktig tävling framöver.
Vi får se när det blir men det dröjer nog längre än det var tänkt. Träningarna framöver får avgöra när det blir och sen beror det på om Hasse är hemma då också.
Hur mår jag själv då?
Jo det rullar väl på men som vanligt döljer jag en hel del.
Har nu även ett orosmoment framför mig som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla.
Hösten närmar sig med stormsteg men jag hoppas ändå på några fler varma dagar för inte kan väl sommaren vara helt slut än?!
Ser bara en fördel med hösten nu och det är att basketsäsongen drar igång igen.
Ska försöka summera sommaren bättre men det får bli senare.

Tjingeling där ute =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar