onsdag 15 augusti 2012

Poliskoll eller???

Jaha, idag var Hasse iväg och besiktigade hojen. Den gick igenom utan problem och nu kan han alltså köra en hoj Helt lagligt vart han vill.
Ikväll var det som vanligt veteranträff i hamnen så han for dit med motorcykeln och det var många som berömde det fina skicket på den.

Sen har jag ikväll äntligen fått ett ansikte och en röst till en person som nästan har varit fiktiv i min värld tidigare.
En person som är "one of a kind" i hela vårt län!
Jag har fått höra historier som inte liknar något annat om denna person och det är svårt att tro att han över huvud taget existerar, men det gör han.
Hans namn är Stenly och jag kan inte ens berätta hans historier. En man i sin egen värld med sina helt egna tankar som har fått mig att vrida mig i skratt när jag har fått saker återberättat för mig.

Jag har även varit med om något skumt idag.
På väg ut till stallet så stannade jag strax bortanför en bussficka för att vänta på en av Toves kompisar.
Då kör en polisbil förbi och jag ser hur de tittar på mig men tänker inte mer på det just då.
Sen svänger de in en bit bortoch vänder tillbaka men då kliver Toves kompis in i bilen precis när de passerar igen.
När jag sedan tittar i backspegeln för att svänga ut så ser jag hur de vänder än en gång.
Trodde de att jag va en bov kanske?
Då jag svänger upp på "stallvägen" så svänger de av igen  så de kanske hade kollat mitt reg-nr och insåg att jag inte va någon Coop-tjyv.
Skumt och lite läskigt vare iaf.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar