lördag 7 januari 2012

Maskeradtävling.

Börjar väl med gårdagen.
Jag hade så himla ont i ryggen att det var svårt att gå så jag blev så himla glad när Majsan ringde och sa att Smurf ville ha med Mira till Södra Berget för skid- och madrassåkning.
Räknade ut att de ville ha middag sen så jag tog fram extra mycket rödtunga innan hon hann ringa ;-)
Det blev kräftgratinerad rödtunga med potatis och alla slukade maten innan vi hade vår egna julklappsutdelning. Barnen hade varit riktigt snäll den här gången med och alla verkade nöjda.

Vi avslutade kvällen med Kinect men jag hoppade över pga ryggen. Jag hade dock turen att få massage så denna dag har varit mycket bättre. Smärtan är inte borta men jag kan åtminstone gå som folk.

Idag var det maskeraddressyr för Tove på ridskolan och hon + en tjej till var kungen och drottningen.
De var jättefina och hon fick bra betyg fastän det blev galopp i ökad trav (och som vanligt små volter) men ingen placering.


Jag och Hasse blev en anings less då vi blev själv i fiket fastän vi skulle dela med andra. (Det är inte första gången det händer.) Sedan blev vi inte avbytt när vi skulle bli det och då skulle vi få iväg Mira på kalas och fixa present med. Det lustiga är att vi fick jobba mellan 08:15-12:30 och de som inte behagade dyka upp jobbade alltså 12:30-14:30. Hm, kan någon se liknelsen i tid?
Nu har vi haft sjukt många timmars frivilligt (påtvingat)arbete medans man ser vissa som inte jobbar alls och som ändå alltid är på plats. Kan man se en röd tråd i föreningslivet?

Jaja, för vissa är det nog livets lott.
Men vi byter bort tråkigheterna och pratar om min skoter ist! Hasse har varit och luftat henne två ggr nu och har bara gott att säga. Jag måste komma iväg på en sväng jag med men då måste vi få liv Toves panter först ;-)

Nu är det Gladiatorerna och sen blir det en fight i Kinect med La Familia.
Ha en underbar kväll alla vänner.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar