torsdag 7 juni 2012

Stressigt?

Som vanligt så rusar tiden iväg och med vädret som har varit så har jag inte ens velat skriva något då det säkert bara hade blivit blä av allt ändå.
Men nu verkar vädret vända och då kommer glädjen av sig själv.

I lördags så for vi iväg till tippen med skräp och sen grillade vi i regnet. Tove var på filmkväll och sov borta så hemma blev det en skojig kinnekt-kväll med resten av familjen.

På söndag for vi upp till Sillre igen för en ny provritt av Puzzel. Det gick jättebra så nu på söndag ska de ta med honom till Alnö så att Tove får testa att hoppa honom.
Det är ganska mycket med hästar nu. Mån, tis hade Tove ridlektion och igår på dagen hade hon hopptävling.
Den gick superbra trots att det blev ett nedslag. Han blev tydligen lite lång så han petade ner bommen med bakbenen. Men Tove var supernöjd då hon fick 51 i stilpoäng som är det högsta hon har haft någon gång.
Sen satt jag i telefon hur länge som helst för att komma fram till Skara Hästsport och kunna beställa ett par nya ridstövlar till henne. I vanliga fall går dessa loss på 5000:- men nu hade de fått in ett stort parti som såldes för 1000:- Alltså ett riktigt fynd!
På kvällen for vi ut till Näset för att provrida en annan ponny och tro om den här mamman blev lite nervös när jag ser hur tjejen bara höjer och höjer hindret eftersom.
Som tur var slutade hon höja vid 1:10 m för annars tror jag att jag hade blundat ;-)
Det som är lite synd är väl att de ska ha så mycket för henne. Jag tror aldrig att de prutar ner henne till det vi har råd med.
Sen tycker jag ju väldigt mycket om Puzzel som vi har testat så det ska bli riktigt intressant att se hur han beter sig på hoppningen på söndag.
Jag får lite ont i magen när jag tänker på att vi ska välja. Hur väljer man ett djur sådär? De är ju olika fina och charmiga på sina egna sätt.
I morgon är det ridlektion igen och på lördag ska då Tove tävla en lokal tävling på Sundsvalls Ridklubb. (Alltså hemmaklubben)
Det skulle va så kul om hon fick till en riktigt bra ritt då hon är den enda i klassen som rider på en ridskoleponny.
Att bara få den här chansen av ridskolan är stort så jag hoppas hon får till det och känner sig nöjd sen. Att hon själv sen siktar på en vinst tycker jag är superbra då det är den inställningen man ska ha bara man klarar av att hantera om det inte blir så sen.

I morgon är det skolavslutning för tjejerna och sen är det student för lillebror med efterföljande mottagning. Det kommer att bli riktigt tight då vi ska lämna bort Mira efter det och hinna med att hämta Tove som ska fixa och trixa med hästen efter ridlektionen inför tävlingen på lördag.

Efter jobbet idag var jag och köpte en liten flaska champagne till lillebror men när jag kom hem kunde jag inte hitta igen det blågula bandet som jag vet att jag har lagt någonstans här hemma.
Som tur var så skulle Tove köpa schampo till hästen så vi for ut en sväng till Birsta i kväll.
Medans jag och Tove var på Gallerix så gick Hasse och Mira bort till Hobbex för att kolla runt.
Där stod det en skyltdocka med en sån där heldräkt (kommer ej på vad de heter nu) som Hasse tittade lite närmare på. Det skulle han inte  ha gjort! Det var en levande människa i dräkten som helt enkelt skrämde skiten ur Hasse. Fniss.
Önskar bara att jag hade fått sett det hela ;-)
Fick dock se när han skrämde en annan lite senare. Tokigt värre.

Trodde att jag skulle få en halvtimmme extra i morgon bitti men då kom bägge tjejerna på att de ska locka håret! Mira gick iaf att övertala att fläta håret på ikväll så det är bara Tove som ska fixas till. Pust.

Nä nu får det vara bra för ikväll så får vi se när nästa inlägg kommer :-)

Tjingeling alla glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar