fredag 19 oktober 2012

Va då vila?

Idag hade jag planerat precis hur dagen skulle se ut men tror ni det blev så eller?
Näädå.
Jag hinner bara hem från jobbet och har packat upp varorna ur påsen när hovslagaren ringer.

H: Har inte vi bokat tid för skoning idag?
Jag: Nä det är nästa vecka.
H: Men ändrade vi inte den tiden?
Jag: Nä du skulle ringa om du hade tid.
H: Jaha, då tar vi det nästa vecka ist.
Jag: Nej! Kan du vänta? Jag är där på 10 röda!
H: Ja men då väntar jag.

Tro om rallysaaben fick fick köra fort! Jisses va stressad jag var. Vad är brukligt när man har bråttom då?
Självklart! Vartenda trafikljus var rött!
Ja till stallet kom jag iaf och skyndade mig ut för att ta in honom från hagen.
Tänk nu på att det är en gång till hagarna täckt med en dm tjock blöt lera och jag har tennisskor på mig så förstår ni glädjen över att hämta en ponny som inte är sugen på att gå in. Att jag sen höll på att gå in i tråden med ström som korsar gången gjorde ju inte saken bättre.
Fick tag i en lätt sur ponny och närmast drog in honom i duschen för att spola av ben och hovar innan hovslagaren kan börja.
Då blev man ju jättepoppis när han Inte gillar att bli avspolad. Men han stod helt stilla så han förstod nog att det inte gick att jäklas med mig just då.

Drog iväg och hämtade tjejer på skolan och hem med Mira innan vi for till stallet igen.
Ringer Mira på vägen och ber henne packa in allt på bordet som jag hade handlat tidigare.
Väl hemma igen så snodde jag ihop smörgåstårtan vi skulle ha till middag. Hasse drog till ridskolan och tittade på Tove medans jag tog emot Miras kompis som ska sova över.
Sen ner på lyckobutiken och in på affären för att handla det jag hade glömt tidigare.
Vi åt middag vid 19:00 och iväg igen för att kvälla alla hästar innan vi for till travet för att titta på svärfars häst som startade. Hon blev 3:a.
Vila? Ja va fan är det? ;-)

Nu äntligen kan man lugna ner sig igen.

Tjingeling alla goa glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar