söndag 2 december 2012

Ett år till att lägga till handlingarna då.

Förra fredagen for vi ut till stallet där pappa mötte upp oss för att ta med sig Mira hem till sig över helgen.
Hovslagaren kom för att slå fast de 2 skor Puzzel höll på att tappa men då Hasse visade sitt intresse så fick han slå fast den sista.
Jag har en rätt så händig karl må jag säga.
Efter ridning, ridskola och kvällning av hästar for vi hem så Tove kunde duscha innan hon gick till en klasskompis för att se på film.
Så fredagskvällen slutade med lite egentid för mig och Hasse som inte va helt fel.

På lördag skjutsade vi Tove innan vi tog en rundtur i Birsta för att handla lite mat och kolla runt på lite annat.
Morfar hade tagit med sig Mira till Drakborgen för en massa lek så hon hade en toppenkul dag. Ska bara nämna att de på fredagen hade varit på Dollarstore och handlat godis för 180:- Man får Rätt mycket godis för det just där.
På kvällen hade vi lite mys med räkor, ost och kex med vår stora prinsessa.

Söndag morgon åker vi till ridskolan så Tove hinner träna inför Ridskolans dag medans jag och Hasse for upp till stallet för att göra i ordning Puzzel.
Morfar och Mira kommer lagom till det börjar så han stannar för att se stafetthoppningen.
Det var 3 lag anmälda och när Tove/Puzzel och Signe/Arthur som sista lag går ut är tiden att slå 70, någonting.
Men har man ponnysar man kan vända på en femöring blir ingenting svårt. De vann på tiden 67,någonting. Alltså nära 3 sek snabbare än de andra. Ändå fick Tove hålla tillbaka så Puzzel inte skulle lägga i en växel till.
Nu var det bara en tävling med 60 cm höga hinder så det var inte så högt som tur var.
Hur som helst så fick vi se många fina/roliga uppvisningar under den 4 timmar långa showen som avslutades i ett gigantiskt godisregn.
Så himla skoj!

Så har jag då fyllt år IGEN då.
Fattar faktiskt inte varför åren går så fort. Fast det spelar egentligen ingen roll då jag ändå inte känner mig äldre än jag gjorde för 15 år sedan.
Fast inte vet jag om jag tror på det här med att man blir klokare med åren i alla fall. Känner mig inte klok på en fläck och är lika knäpp som förr ;-)
En massa fina presenter fick jag också.

Tror jag får ta den här helgen en annan dag.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar