onsdag 29 augusti 2012

Är sur och gnällig men bjuder iaf på lite bilder ;-)

Ja nu är jag mest sur och gnällig känner jag.
Jag mår helt enkelt inte nå bra alls just nu och då är det svårt att hålla humöret uppe.
Sen har jag fått eksem som säkerligen beror på stress och jag borde väl kolla upp det men man ska komma till skott också.

I lördags bestämde Tove och jag att det blev pizza då det bara va hon och jag hemma + att vi skulle tillbaka till stallet ganska snart igen. På kvällen skjutsade jag iväg Tove till en kompis i Norrbäcken efter att vi hade varit till stallet sista gången.
Efter det så for jag själv upp till mamma och hade förmånen att smaska på kräftor och dricka vin.
Stannade kvar där över natten men det var inte helt lyckat att sova på en soffa med min nacke.

På söndag for jag hem och la mig framför TV:n under en filt då jag var så frusen fram till att Tove ringde och det var dax att än en gång sätta sig i bilen för en tur till stallet.
När Mira kom hem hade hon redan ätit middag så jag och Tove åt pizzaresterna från lördagen och värmde på en burk bullens till middag.

Måndag blev mer en transportsträcka till tisdagen och det blev inte så mycket gjort. Fick iaf äntligen tag i rosa skydd till Mira som hon kan ha när hon åker inlines. Lillstumpan som är nöjd att få ärva saker efter Tove i vanliga fall blev så glad över de nya skydden.

Redan när jag vaknar på tisdag fasar jag över dagen och vill mest se att det redan är kväll.
Skjutsade tjejerna till skolan och for sen iväg till jobbet där jag mer kände mig som en zombie än en levande människa.
När jag slutade for jag hem för att kolla läget i kylen innan jag hämtade barnen på skolan. In på affären, hem och laga mat medans jag pratar med en ridlärare i telefon för att sen slänga i sig maten.
Ut till ridskolan (självklart med ett stopp för att tanka bilen igen) och ett möte inför hopptränings-gruppens uppstart. Upp med Tove till stallet och sen hem till Mira igen. Ut till stallet igen då vi hade kvällsfodringen och sen hemma igen vid 20:20.
Vid det här laget är jag helt slut som artist och reser mig inte många gånger från soffan. Säger god natt till Mira, duschar och sätter mig framför TV:n.
Avslutar senare kvällen med en tallrik yoghurt och flingor.

Så är vi då på dags dato och nu ger jag snart upp. Jag har absolut Ingen ork kvar och smärtan är nu i princip konstant närvarande på den högsta nivån.
Alltså som när jag har gjort tyngre saker i normala fall. Bristen på sömn är nog det värsta ändå och det är väl det som gör att orken tryter mest.
Men jag är fan byggd i stål tror jag så jag försöker hänga i så gott det går.
Efter jobbet for jag och skrev ut några foton som jag hade lovat Mira och fick en pratstund med Madde på kontoret. Trevligt och kul att se att hon verkar trivas.
Sen hämtade vi Mira på fritids innan Tove skulle till stallet.
Hemma igen så tog jag det lite lugnt innan jag började med middagen. Mirapira cyklade ner till affären och köpte grädde som jag hade glömt (gullunge) så att jag kunde göra klart köttfärssåsen och sen åt vi.
Sen bar det iväg för att hämta Tove och packa höpåsar medans hon mockade.
Nu har vi sett klart på Robinsson och Mira är på väg till sängen.
Som jag trodde så kommer inte Hasse hem före fredag men det tror jag han själv visste om redan tidigt.
Här kommer lite bilder på vårt andra hem: Stallet, och någon till :-)

Puzzel och Kryddans hage.

Stallet.

Boxen.

Boxen inifrån.

Stallet inifrån.

Foderboxen.

Allas foderhinkar snyggt sorterat.

Tove hjälper Mira att rida.

Tove och Puzzel efter träningstävlingen.


Miras hamster Sandwich.


En av mina rosor i sommar.
 Lite glatt blev det ju iaf så här på slutet med några bilder :-)

Tjingeling alla glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar