fredag 4 januari 2013

Ett nytt år igen.

Jag lär ju börja med vårt härliga nyår.

Tove blev ju tyvärr sjuk fredagen innan nyår så det var rätt jobbigt för henne.
Må säga att 2012 var ett märkligt år vad gäller sjukdomar här hemma.
Vi som Aldrig är sjuk har varit sjuka flera gånger det gångna året.

I söndags for jag och Hasse ut och städade samt gjorde klart allt i stallet så att vi skulle kunna åka sen.
Hem och stuva in ungar och packning i bilen så är vi då äntligen på väg mot Eskilstuna!
Det fick bli några stopp på vägen då det är allt för jobbigt att sitta still så länge.
Då vi kommer fram är det så himla fint dukat och en riktigt god lasange dukas fram till oss alla.
Vi gör klart desserten för nyår tillsammans så att den bara är att plocka ur frysen.
Sen är det surr för hela slanten och vi tar igen en massa förlorad tid :-)

På nyårsafton börjar vi laga mat vid 13:00 redan då kalkon står på menyn.
Efter att förrätten är klar kan vi duscha och bara ha koll på kalkonen.
Efter vår gudomligt goda middag fortsätter vi med galet Wii-sing och en massa mer surr och glada skratt.
Tolvslaget blir helt enkelt en kavalkad av skålningar/ fyrverkerier/ skratt och lyckönskningar!
De sista som ger upp är jag, Susanne och mina tappra små krigarbarn. Då är klockan 4:30 och vi går motvilligt till sängs.
Ett bättre slut på året/ början på ett nytt kan man knappast få.
Jag tvekar inte en sekund att göra om det här!
Megatack till er: Susanne, Conny, Linn och Hampus =)

Sen tog jag ledigt med familjen i några dagar och så himla lyxigt det har varit!
Att bara få vara ibland kan va den bästa medicinen av dem alla.

Ikväll blev det lite jobb igen med basketen igen och det va nog tur det så att man är lite på G inför måndagen igen ;-)

Nu laddar vi för Tove och Puzzels första dressyrtävling på söndag.
Synd att jag tycker dressyr är så megatråkigt att titta på bara. (Förlåt mina dressyrvänner)

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar