onsdag 9 januari 2013

Nu har det nya året kommit igång.

I fredags hade vi en ny hemmamatch och det kändes helt ok att jobba mitt i ledigheten. Eller det var riktigt bra att få värma upp lite lätt inför starten nu i måndags.
Dock blev det en hel del strul när jag skulle åka iväg och upptäcker att jag har punktering på ett framdäck.
Det blev till att ringa tillbaka Hasse (som var på väg för att hämta Tove) så att han fick skjutsa ner mig och Mira istället.
Lite struligt men allt går ju och jag hann i tid iaf.

På lördag var det tänkt att vi skulle ta en skotertur med lunch och fika men det blev inställt då Hasse blev tvingad att fixa däcket.
Det visade sig att jag hade lyckats få in en del av en söm i däcket så jag hade väl tur att luften bara hade pyst ut på vägen hem från stallet.
Börjar fundera på om jag snart har någon typ av rekord i punkteringar?! Jag måste iaf ha det i konstiga punkteringar.
Den här kan ju inte va så vanlig eller? Sen kan man lägga till: en isdubb i ett crossdäck mitt i sommaren samt den då jag fick punka på 2 däck samtidigt!
De andra är väl bara "vanliga" punkteringar antar jag ;-)

Söndagen började med tidig uppstigning då Tove och Puzzel skulle tävla dressyr för första gången.
Hur det gick?
Jo om man vill ha en lång rad kickar och sparkar med i programmet så gick det utmärkt men Tove gjorde sitt bästa och det är huvudsaken. Att hon inte gav upp ger jag henne en eloge för!
Det verkar vara så att så fort Tove kräver lite mer uppmärksamhet och arbete av honom så börjar han kicka.
Efter tävlingen fick han ta det lite lugnt innan det var klippning på G.
Då Hasse for iväg med Mira på badminton var jag själv med Tove och jisses vilket nervvrak jag var.
Jag visste att han måste klippas då han blir så galet svettig men jag mår dåligt då jag vet hur rädd han är för de här låga ljuden.
Ta en traktor, motorcykel, skoter eller en snöslunga och han bryr sig inte alls men de här ljuden är han så rädd för.
Vi fick i honom drogerna men han trippade lite ändå så efter ett tag fick vi ge honom lite till och då gick det bra.
Som tur var så hade vi en tjej från stallet som hjälpte oss (som har klippt tidigare) och det kändes bra.
Men som vanligt måste något strula!
Vi har köpt en klippmaskin med 2 batterier och naturligtvis så var ett trasigt. Alltså blev han inte helt klar så nu måste vi ta en gång till för att ta det sista.
Hur som helst så gick det bra på slutet och nu har vi mer koll på hur vi måste göra.
Efter ett tag kom Hasse och Mira till stallet och gissa om jag hade en stolt fröken. De hade slagit ett nytt rekord på badminton så nu är de uppe i 24 slag i ett svep.

På kvällen trodde jag att Mira skulle vara bra trött men nej då. När klockan är halv 3 på natten så somnar nog både hon och jag av ren utmattning tror jag.

Måndag börjar med morgonmöte och jag får lite nya arbetsuppgifter. Kul! Att få göra lite annat emellanåt ger en skön kick så jag är nöjd.

Igår så har tjejerna första skoldagen och jag var lite orolig att de inte skulle orka ta sig sig upp men det gick faktiskt bra.
På em börjar hoppträningen igen och jäklar vad bra det gick. Efteråt är Puzzel inte alls så där svettigt blöt som han brukar och han är mycket lugnare efter också.
VARFÖR har vi inte klippt honom tidigare?
Jaja, man lär så länge man lever!

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar