torsdag 17 januari 2013

Lite gott och blandat.

Hoppträningen har ju kommit igång igen och i tisdags var det den andra träningen i ordningen.
Jag hade själv ingen möjlighet att titta då vi hade match då men Hasse var på plats och kunde titta.
Den träningen händer något som aldrig har hänt tidigare.
Puzzel stannar vid Alla hinder! Han som hoppar precis allt Tove styr mot (även annat) och älskar att hoppa i vanliga fall.
Nu var det tvärnit och han kändes seg och oinspirerad sa Tove. Vad det beror på har vi ingen aning om för igår när de tog en tur runt i skogen kändes han bra.
Nu får vi se hur han är på ridlektionen i morgon. Vi har ökat lite på maten för att se om det hjälper något.
Nu har vi bokat in en tid för slutmätning av honom också.
Den 4:e februari får vi se hur hög han egentligen är och om han har blivit högre än vad som står i hans papper. Spännande.

Som sagt, det var match i tisdags och nog känns det skönt med en till vinst!
Måste säga att jag blev förvånad att det kom så pass mycket folk som det gjorde när vi är mitt i januari och de flesta plånböcker brukar vara tomma.
Det är även riktigt kul att varje match få se något nytt ansikte som har fått upp ögonen för basket och vill komma på match.
De flesta kommer tillbaka igen när man väl har sett vilken rolig och fartfylld sport det är.

Börjar ledsna ordentligt på den här kylan nu och då mest för att jag har fulla vardagsrummet med julkartonger som ska upp på vinden.
När det är så här kallt öppnar man Inte den luckan för kylan riktigt kastar sig ner i huset och försöker ta över helt.
Hade tänkt att få byta gardiner snart men då vill man kunna dammsuga och göra någorlunda fint hemma också.

Sen är det smärtan som blir så mycket värre av kylan också. Jag fick ju papper från Sollefteå i december att jag ska få en ny behandling men väntetiden är 3-4 månader.
Jag skulle behöva den Nu!

I helgen ska Mira åka till morfar igen och som hon längtar!
Hon har t om skrivit in i loggboken på skolan att hon ska till honom. Mammas lilla pussgurka <3
Tove funderar på att sova hos en kompis på lördag efter att vi har kvällsfodrat hästarna så det verkar som att jag och Hasse får ännu en lördagkväll själva.
Synd en sån gång att vi har just kvällsfodring för det förstör lite av vad man hade kunnat planera in. Men det är inte så mycket att göra åt det.

Vi letar ju efter en sadel som passar både Puzzel och Tove men det där med sadel är en jäkla djungel måste jag säga.
Det finns miljoner olika märken och till varje märke är det miljoner olika modeller som man ska titta på.
HUR ska man då hitta just den där exakt rätta som passar dem båda?
Man kan inte direkt köpa någon på måfå och chansa heller. Nu tror jag att jag har hittat en som kan passa men vi ska försöka låna en likadan som Tove får provrida i först.
Helst skulle de behöva den nu snarast då tävlingssäsongen drar igång 16 februari men det kommer inte att gå då räkningarna redan nu överstiger allt man kan önska.
Räknade ut att bara ridskola och ponny tillsammans ligger på ca 12 000:- denna månad.
Det kostar att ligga på topp har jag hört ;-)

Nu blev det så där mycket igen fast jag hade tänkt att hålla det kort.

Tjingeling =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar