måndag 14 januari 2013

Fy vad kyligt det är!

Måste börja med det jag glömde förra veckan.

I måndags var Hasse och Mira på himlabadet och tränade på Miras simning.
De har bad på skolan nu och de ska tydligen klara av att flyta, simma på rygg och crawla redan i 2:an.
Mira är lite som jag och tycker inte om att doppa huvudet under vatten så nu måste vi hårdträna om hon ska lyckas med allt.
De hade i vilket fall som helst riktigt skojigt tillsammans och det är väl det som räknas mest.
Under tiden tog jag med Tove till Birsta och jag står fast vid att jag måste ha stans tråkigaste tonåring vad gäller att shoppa med ;-)
Eller det beror väl på affär antar jag. Ta en hästbutik och hon kan gå runt i flera timmar men i övrigt, nej.

Annars rullade veckan på som vanligt men med fler små glädjeämnen än vanligt.
Det behöver inte vara så himla mycket som förhöjer vardagen utan små inslag av spontana eller planerade roliga saker räcker oftast.
Ibland räcker det med några eller bara Ett litet glädjande ord eller uttryck så har man fyllt på depån med positiv energi.

I lördags var det inplanerat skoteråka men med denna kyla så blev det bara en kortis för Hasse och Mira innan middagen.
Från början skulle det ha varit tävling denna helg men den blev flyttad till ett datum då vi inte ens kan vara med. Så himla tråkigt men det är inte mycket att göra.
Det blev lite tokigt att vi hade bytt bort vår söndag morgon i stallet för att vi trodde att vi skulle ha varit på fest under lördag kväll men nu blev det en TV-spelskväll med tjejerna istället och det var minst lika roligt.
När vi skulle laga middag så tyckte Tove att vi skulle ha förrätt så hon fick fria händer efter vad som fanns hemma och det blev supergott.

På söndag hade vi som sagt bytt bort morgon mot eftermiddag men vi hade även lunchen och på kvällen var det stallmöte.
Detta innebar att vi var till stallet 3 gånger ToR den här dagen.
Man var rätt mör på kvällen och det var inte helt fel att få sjunka ner i soffan och tokglo på TV.n sen.

Nu är det en ny vecka och jag måste ta tag i att ringa läkaren så att jag får en tid igen.
Har ju även min stora plan som måste påbörjas nu snart. 


Idag efter jobbet for jag till stallet och tog in Puzzel innan jag hämtade Tove.
Det var dax för finslipning efter klippningen senast.
Vi kom hem 19:20 igen.
Under tiden tog Hasse med sig Mira för simträning igen.
Alltså: ingen rast, ingen ro.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar