torsdag 21 mars 2013

Det ser ljust ut.

Vårdagjämning igår och nästa helg ställer vi fram klockan till sommartid så nu blir det bara ljusare och förhoppningsvis varmare ute.

Igår var jag och Tove till Birsta en sväng. Jag älskar de här små stunderna vi får tillsammans på tu man hand och som faktiskt inte handlar om hästar jämt.
Det händer inte så ofta så jag tar tillvara på varje sekund och bara njuter när vi får de här små stunderna.

Sen har det äntligen ljusnat med sadel också.
Vi har hittat en som ligger bra på Puzzel och som Tove sitter riktigt i.
Att sadeln är bra mycket dyrare än vad vi hade tänkt gör inte så mycket nu. Vi slipper allt sökande och provande så nu kan de fokusera på riktig träning igen.
Vi ser det som en bra investering när Puzzel mår bra och inte förstör ryggen och att Tove sitter där hon ska sitta.
Igår hade vi den bästa träningen sedan i somras. I somras tränade förra ägaren Tove och Puzzel och gårdagens träning gick i samma anda.
Jag hoppas de får fortsätta träna så.
Varken jag eller Hasse kan så mycket men t o m vi såg hur anorlunda det blev. Skrotponnyn började klippa med öronen på ett helt annat sätt och man såg att han trivdes med den nya sadeln med.
De sadlar vi har testat tidigare har resulterat i  en massa kickningar och man har sett hur mycket han har ogillat dem.
Tove tyckte efteråt att den här träningen var den bästa på länge och att det var länge sedan Puzzel gick så bra.
Det säger väl allt!

I kväll ska Mira på scouterna igen och vi får se om hon börjar med eldmärket idag. I helgen är det en hajk i Timrå som hon eventuellt ska vara med på.
Nu funderar hennes kompis på om hon ska sluta i scouterna tråkigt nog så vi får se hur Mira gör sedan.
Jag hoppas hon fortsätter då det är så lärorikt och hon har så skoj när hon är där.

Tjingeling för idag =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar