torsdag 28 mars 2013

Nä nu blir jag rätt mörkrädd.

Mira ställde precis en fråga som gör mig rätt fundersam över hur man tänker.

Mira: jag skulle vilja ha en sån där som bara går här över (visar en tränings-bh typ)
Jag: varför det?
Mira: jo alla har det. Varför har man det?
Både jag och Hasse säger att sådana kan man ha när det är varmt.

Hur tänker man när man klär 9:åringar i sådana kläder?
Själv blir jag mest bekymrad över att man inte låter barn vara barn utan i-klär dem rollen av att vara en mininatyr-vuxen.

Sen är det långfredagen imorgon och igår sa Mira att hon bara tänkte vara inne då då minnet av förra året fortfarande är så starkt. (Vill du läsa så finns det någon gång vid 9-10 april ifjol)
Det är ju inte ett år sedan men för henne är det just denna dag som är hemsk.
Som tur är tog Hasse med henne på en skotertur idag och frågade om vi skulle åka imorgon med och det ville hon.
Jag ser gärna att hon kopplar långfredag med något roligare så att det inte blir en traumatisk dag för henne.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar