fredag 15 mars 2013

Bara en kortis...

Igår fyllde Mira 9 år och vilken bra dag det blev.
Hon fick en ny mobil men det bästa var nog ändå när hon fick paketet med skalen till den.
En överlycklig tjej ropar: finns det skal till den!
Man behöver inte köpa en IPhone till en 9-åring för att det ska bli bra.

Rättelse! Inget barn behöver en så dyr mobil!!!
Jag förstår inte hur man tänker när man köper dessa telefoner med abonnemang till sina barn när man ser hur mycket det kommer att kosta. Skumt vill jag säga och inte hälsosamt ur ekonomisk synpunkt heller.

Sen har jag funderat på något som kan förgylla min värld.
Det är Alltid jag som hittar på något som ger förhållandet lite gnista.
Jag skulle uppskatta en aning kreativitet och överraskning så att även jag får känna hur det känns att bli pirrig i magen. Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar