torsdag 15 september 2016

Garagestart och lite panik

Idag har vi påbörjat garagebygget hemma och shit vilken grop vi har här nu.
De ska vara klar med grävning, fyllning och platta på 1,5 v och med den här takten tror jag det. Det har gått iväg 6-7 lass med massor idag och fyllnad ligger redan utanför och väntar.

Mira hade skol-DM i fotboll idag så jag skjutsade henne till Kuben i morse men då började bilen krångla. Alla lampor lyste innan allt dog och så höll det på till vi kom fram.
Jag parkerade och pratatade lite med läraren innan jag tänkte åka vidare. Då sa det bara klick när jag vred på nyckeln. Vred igen då man inte tror det är sant men samma sak händer, klick.
Ringer Hasse och ber om skjuts men måste vänta lite så jag börjar gå för att möta upp honom.
Jaja, de säger ju att morgonpromenader är det bästa så jag får se det som något bra istället.

Vid 12:40 har de sin sista match och då Hasse är hemma kan jag ta hans bil och åka för att se den innan jag skjutsar hem Mira och några klasskompisar.
Då åker vi hem och bakar!
Ja jag skrev bakar med ett utropstecken då jag verkligen hatar bakning! Lagar du mat så kan du oftast rätta till smaker och annat men med bakning har du bara en chans. Jag som inte ens kan göra en köttfärssås som smakar lika 2 gånger på rad ska inte baka. Men idag blev det så och det blev lyckat också.
Funderar faktiskt på att baka något imorgon med.
Dessutom har jag fått en liten rutin på att dammsuga. Nu tänker du säkert, vad då? det har väl alla!?
Nja, inte om du har ont jämt och ständigt för då gör du det du orkar. När du orkar.
När så panikångesten har blivit värre blir det inte lättare.
Tänk dig att du får ett galet hårt slag mitt i bröstet som smärtar enormt och att du inte får luft samtidigt, huvudet brusar och kroppsdelar blir som förlamade, ta det ggr 3 så har du känslan. Lägg sen på stressen över om det är panik eller hjärtat så kan du öka på summan lite.
Att man på det ska försöka hitta andningen och lugnet är inte lätt men man måste hantera det på något vis, annars blir man galen.

Ikväll hade Mira scoutmöte så efter att vi lämnat henne for vi och försökte få igång min Ådi igen.
Något är galet fel med den då vi fick igång motorn men rätt vad det var så hände ingenting när jag tröck på gasen.
Vi fick helt enkelt lämna den där. Tur att Hasse är hemma imorgon.
Känns som att jag har glömt massor men då får vi ta det imorgon istället.

Tjingeling från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar