fredag 9 september 2016

Hästpass och en del obehagligheter

Det har hänt en hel del sedan sist. 
Förra tisdagen skickade vi in om svenskregistrering på Dolly och det kom den här veckan. 
Vi har hört historier om 3 månaders väntan och när jag frågade så sa hon på avelsförbundet att det skulle ta ca 3 v då köerna var avklarade nu. 
Så gissa om min förvåning när det dök upp efter en vecka. 
Nu har hon ett namn, passnr och (det märkliga) vi står som första ägare efter uppfödaren. 

Vi har hunnit med en till träning med Johanna där hon la lite mer fokus på rätt och fel. 
Det är så skönt hur hon väver in tidigare träning med nya övningar så att allt blir till en harmoni i utvecklingen. 
Det märks verkligen att hon utbildar unghästar och får Tove att göra rätt med Dolly. 

Det jag nu kommer att skriva om kommer nog att tas på 2 sätt, några tycker att jag gjorde rätt medan några ifrågasätter min inblandning.

För ett drygt år sedan byggde man in en "bodega" mitt i stallbyggnaden där vi står. 
Jag kände direkt att det kändes fel men tyckte inte att jag kunde säga något då jag inte visste hur lokalen skull nyttjas. 
Under året som har gått har jag fått höra om fester i lokalen men har ändå inte sagt något då jag inte sett det med egna ögon.

Innan vi nu går vidare måste jag berätta att jag skickade ett elakt meddelande till en person för ca 3 mån sen som har vart riktigt elak i tungan mot oss.
Då blev vi kallad till möte om att hade man något att säga så gjorde man det ansikte mot ansikte, för det var så de ville ha det och det var så de själva gjorde.

I lördags fick jag så av en slump reda på att det var fest i lokalen (ni vet sociala medier och dess delningar) så jag bestämde mig för att åka ut.
Talade om att jag inte tyckte det var ok med en fest i ett stall och ifrågasatte det här med "säkert stall"
Det skulle jag nog inte ha gjort då jag blev överflugen med svordomar och spott som sprutade i ansiktet under tiden jag blev utkörd.

Så var det med att prata med källan direkt. Men det kanske inte var menat åt alla håll...

Hur som helst så trodde jag någonstans att jag skulle få en ursäkt då jag faktiskt bara har poängterat sanningen men inte då.
Istället går de på Tove och Dolly med att tvinga henne att sätta upp ballonger i boxen på väggen mot ponnyn som retar henne trots att vi sa att vi kunde skruva upp gummimatta.

Summa sumarum: Var Aldrig ärlig, säg Aldrig vad du tycker och räkna Alltid med skit om du gör något av föregående!

Bitterfittan säger Tjingeling 😉😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar