måndag 24 oktober 2011

Fy för vissa saker!

Känner att jag måste skriva av mig lite ilska och uppgivenhet!
Åtminstånde om vissa saker. Några behåller jag för mig själv och stänger in.
Det senaste året har många i min närhet och runt omkring drabbats av den fruktansvärda sjukdomen cancer.
Det är då man funderar på varför man gnäller om lite smärta!
Jag har vänner som begravt sina nära och kära och nu har även en vän till mig fått den ohyggliga sjukdomen.
Oktober går alltid i rosa med Rosa Bandet-galan som avslutning och sen har vi det blåa bandet som jag faktiskt är osäker på om det har en egen månad.
Jag förstår egentligen inte varför vi inte kan slå ihop dessa två till ett gemensamt band.
Rosa på en flärp och blått på andra för att gå ihop tillsammans i lila där de förbinds.
Jag brukar passa på att köpa "rosa produkter" när jag handlar mat. Nu har jag även köpt en hallonkeso som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men det är för en god sak iaf.
Jag hoppas verkligen att forskningen kan ta ett jättehopp i sin utveckling så att de hittar ett bra botemedel snart. Ett som funkar även på svårt sjuka.
Jag var in och klickade på Arlas kesokampanj där de utlovade 100 000:- till bröstcancern om de fick 10 000 personer som gillade sidan på facebook. Nu är de i mål men har du inte klickat så tycker jag du ska göra det ändå för att visa ditt stöd. Jag hoppas länken följer med.
http://www.facebook.com/home.php#!/arlakeso
Nästa inlägg blir nog inte lika tänkvärt men till dess:

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar