måndag 16 april 2012

Dagarna bara rusar iväg!

Just nu känner jag att jag behöver fler timmar på dygnet för att hinna med mig.
Altanen blev inte klar till i helgen och nu kan de inte komma förens tidigast på onsdag. Tycker lite synd om lillebror som ska bo där medans vi är borta och måsta ha snickare där. Men det får gå ändå. Jag vill ju att altanen blir klar så snart som möjligt.
I helgen har vi kört bort skräp och städat upp på gården. Jag satte upp studsmattan igår men jag vet inte vart jag har lagt kantskyddet så det blir nog till att köpa ett nytt när vi kommer hem från Egypten tror jag.
I helgen blev det grillat för hela slanten och sen har vi kört ett dansspel på kinect så det känns att man lever.
Hur jäkla svårt ska det va att koordinera både fötter och armar samtidigt? Men hysteriskt kul var det måste jag säga.
Jag har även hunnit packa klart det mesta så nu är det bara lite omfördelning och att packa det allra sista kvar.
Tur jag har min lista att bocka av ifrån så att allt kommer med.

Idag fyller Hasseman år så först ska jag hinna köpa present, städa lite, laga mat och fixa med fika innan gästerna kommer.
Imorgon måste jag försöka fixa ett par tygskor till Mira och om Hasse inte hittar sina sandaler så måste vi lösa det med. Dessutom har han kontorstjänst imorgon kväll.
På onsdag hämtar vi ut pengarna på Forex under dagen och på em skjutsar svärmor ner oss till tågstationen.
Nä, jag är inte stressad alls ;-)

Sen blir jag än mer stressad över att stora prinsessan började bli snorig igår och när jag pratade med Hasse förut så är nu även han snorig. Det känns inte allt för bra må jag säga. Det blir till att ta till alla gamla husmorskurer som finns nu och hoppas på det bästa. Sen får man hålla tummarna att jag och Mira klarar oss ifrån att bli snoriga. Skulle va synd att förstöra hennes första flygning med världens värsta lock för öronen.


Tjingeling på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar