måndag 30 april 2012

Glädje och underbara dagar!

Jag hade tänkt att skriva då jag kunde lägga med lite bilder från resan men då hemdatorn har kraschat får bilderna komma senare.
Vi har haft en helt underbart fantastisk resa som verkligen har varit till nytta för själ och hjärta. Värmen har fått oss alla att slappna av och bara njuta av den tid vi har haft tillsammans.

Efter en övernattning på Jumbostay så var det äntligen dax att kliva på planet som skulle ta oss till Egypten. När vi landar så är det sandstorm där nere och allt går i brunt så det är svårt att se hur det ser ut.
Men värmen är det inget fel på och reseledaren från Apollo säger att det är en lite kyligare dag med "bara" 27 grader. Bussresan fram till hotellet tar bara 5-10 minuter men den får en ändå att fundera på vart man har kommit. Det är så skitigt efter vägen och allt möjligt skit sitter fast på stängslen. Men ju närmare hotellet vi kommer blir det allt mer vackert med blommor överallt.
Väl framme så får vi ett rum som ligger väldigt bra till och vi kan äntligen byta om till lättare kläder.

Dag 2 gör jag och Tove en ansiktsbehandling och jag lovar er att det gör jävligt ont att få ansiktet ryckt på hårstrån. Har man verkligen så mycket hår i fejset? Tove bokstavligen lättar från stolen då de faktiskt fixar hennes ögonbryn också. Hon kommer nog aldrig att göra en mamma/dotter-grej igen.

På söndagen for vi på en båtutflykt med snorkling och det var en helt fantastisk dag! Vi fick se vilda delfiner och Helt galna båtförare som jagade runt bland 8-10 andra båtar för att vara först framme då delfinerna visade sig. Sen var det snorkling på schemat och Tove och Hasse snorklade som om de inte hade gjort annat. Jag fick lite panik så jag klarade inte av det men det lilla jag hann se var otroligt. Sen var det ett stopp på Giftun Island för sol och bad. Vattnet var så klart och det var underbart att bada där. På kvällen var vi Så slut och jag vet inte när jag hörde Tove säga att hon vill sova klockan 21:00 senast.

Vi hade ju All Inclusive och från början kändes det lite konstigt att bara hämta det man ville ha men efter ett tag så hade man inga problem med det heller. Tjejerna fastnade för en alkoholfri drink som hette Sunshine och helt ärligt vet jag inte hur många av dessa drinkar de fick i sig.

Näst sista dagen hade vi planerat in en massa shopping på kvällen och började med ett stopp i Marinan för att titta på alla stora, fina båtar. Efter det börjar en minst sagt spännande promenad på 1,5 timme. Vi går helt enkelt vilse och hamnar på egypternas bakgator. Vi har cyklande barn efter oss och folk som tittar ut på oss genom sina fönster samtidigt som vi säger till tjejerna att passa sig för att kliva i det som är blött på backen då det allt som oftast luktar ofantligt illa. Måste berömma flickorna som bara går och går utan att klaga en enda gång! Då vi äntligen lyckas hitta till shoppinggatan är klockan jättemycket så det blev inte så mycket handlat som jag hade tänkt.
Har massor kvar att skriva men det får jag göra då jag lägger in bilderna och kan stolpa upp det lite bättre. Nu ska jag börja förbereda inför kvällen.

Tjingeling alla glada! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar