onsdag 11 april 2012

Mammas pussgurka.

Det är väl dax att skriva lite igen.
I söndags kom Andreas hit och hjälpte Hasse att ta bort altangolvet på dagen. Det gick riktigt fort måste jag säga.
Mirapira hade såklart fortsatt ont men efter två doser med smärtstillande fick hon åka till en kompis några timmar.
Det är inte så lätt att vara liten och inte få göra något roligt alls.
Jag hade planerat att sätta upp studsmattan under helgen men nu fick det vara då hon ändå inte får hoppa.
Vi får se hur det ser ut till helgen istället.
När jag sedan hämtade henne så säger hon: "mamma, vet du att det gjorde jätteont varje gång alla ville titta på såret på sjukhuset men jag sa inget"
Oj vad man mår dåligt då. Vilken otroligt stark liten kämpe vi har. Mammas pussgurka.
På kvällen hade vi Lars och Olle på middag. Lite lustigt att äta grillat när det faller stora lappvantar med snö utanför fönstret.

På måndag for vi till tjejernas kusin Nathalie som fyllde 9 år och sen blev det middag hos mamma.
Mycket god mat och ett glas rött blev det. Vi var tjockmätta ända tills vi gick och lade oss.

Igår hade jag som man säkert förstår VAB med Mira så då passade jag på att röja lite här hemma. Nu mår hon riktigt bra och det svider bara lite. Det som svider mest är nog skavsåret hon har fått mellan skinkorna då hon har spänt sig för det andra onda när hon går.
Idag är vi också hemma men imorgon tänker jag jobba för nu behöver inte fröken smärtstillande längre.
Det känns så himla skönt!

Igår kom även snickarna och började med altanen så jag hoppas den blir klar innan helgen. Det som är jobbigast med att vara hemma när de är här är att man blir väckt så tidigt. Men bara det blir klart så får man väl stå ut med det. ;-)

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar