söndag 1 april 2012

Men Åhhh!

Börjar med gårdagen innan jag går in på varför jag just nu är en argbigga!

Igår tog vi och tvättade av skotrarna och ställde undan dem för sommarförvaring. Sen for vi och handlade det sista inför middagen och lämnade av grejer till Tove som skulle sova borta. (sällan btw)
Då vi kom hem började vi med maten som blev grillad fläskfile, majskolvar och grillad sparris. Till det blev det någon typ av strips och bbq-sås.
En flaska rött till det blev pricken över i:et :-)
Efter middagen så kom vi på att vi skulle ha varit på byafest ute i Klingstagården och efter mycket om, kanske, inte alls så for vi ut.
Lite tråkigt att det var så lite folk bara. Det brukar vara hur mycket folk som helst men igår verkar det som att hela byn dött och det ekade tomt i lokalen.
Vi som var där hade ändå jättetrevligt och Mira (som var med oss som vanligt) vann hur mycket som helst på lotteriet. Om man köper 12 lotter och har vinst på 7 av dem så måste man ha bra bra tur.
När vi sen åker hem så upptäcker jag något som aldrig har hänt tidigare. Jag har fan i mig glömt min väska därute med ungefär allt i. Plånbok, telefon, ja you name it.
Som tur är så åker vår skjuts tillbaka och hämtar hem den till sig så att vi kunde hämta den hos honom idag.
Det är då man är glad att man är på byafest, man kan lita på alla.

Idag tog vi en tripp till Ljungaverk för att Hasse skulle fixa med någon el som var felkopplad och som han inte hade tid att ta till veckan.
Då börjar Mirapira må dåligt, bli trött och kännas varm och nu har lillfröken jätteont i huvudet och mår inget vidare alls.

Nu kommer vi till varför jag är en riktigt sur jäkla argbigga då.
Först så är alltså Rest andFly på Arlanda fullt när vi behöver boende så vi vet inte hur vi ska lösa det hela och sen fick jag ett sms för bara en stund sen.
Jag får alltså ett sms av SJ som säger att tåget vi har bokat när vi kommer hem från Egypten är Inställt!!!
Fattar ni? Inställt.
Nu måste vi försöka lösa hemresan igen och jag hoppas verkligen inte att de ska ha mer betalt för då flyger jag i taket kan jag lova!

Nä nu måste jag försöka lugna mina nerver och gå ned i varv om jag ens ska kunna somna i morgon.

See ya.
Tjingeling! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar