tisdag 17 januari 2012

Besiktning.

Igår hände inte allt för mycket förutom att vår dator fick ett frispel och bara tokdog.
Efter att jag hade fixat och trixat en massa utan att den ville starta så kom Hasse och gjorde som jag nyss hade gjort och då jäklar startade den. I vanliga fall är det jag som sköter det tekniska här hemma så jag tog till Hasses ord igår. Datorn måste helt enkelt ha varit tjejsur.

Idag fick Tove gå till skolan igen så i morse var det full snurr här hemma precis som det ska vara.
Jag börjar så smått fasa för när Mira blir äldre och vi är tre tjejer som ska dela en toalett på morgonen. Ja ja, den dagen, den sorgen.

Efter skjutsen till skolan for jag iväg till Bilprovningen. Visst är det konstigt att man blir så nervös innan? Poliskontroll och besiktning av bilen är ungefär samma sak. Man är toknervös fast man vet att det inte är farligt för fem öre. Ok, det är inte så kul att få 2:or.
Hur som helst så var jag på plats i god tid före 9:00 som var min tid då jag vet att man oftast får komma in tidigare då.
Vid 8:45 försvann hälften av gänget där inne och 9:00 så var det helt tomt på folk. Inte en bil där inne och halva lokalen släcktes ned. De måste helt enkelt ha gått iväg och fikat.
Konstigt att Alla har fikapaus när man har inbokade tider.
Jag fick iaf komma in ca 9:10 som första bil. Det är sådana här gånger man märker att man har en gammal bil. Det hann åka iväg 4:a bilar innan min var klar. Men det gick väl hyfsat ändå.
Jag fick två skitfel som jag skulle ha kollat innan ( v helljus och en sidoblinkers var paj ) och sen var bromsverkan bak ojämn. Ganska bra gjort för att vara min gamla RallySAAB ;-)

Ikväll börjar vi sända alla bortamatcher på webb-tv och det är inte så tokigt. Spännande att man kan se på matchen istället för att följa live-statistiken som jag tycker är skitjobbigt.

Nä nu kom visst hungern på besök så nu tar vi på kockmössan och lagar lite mat.

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar