tisdag 31 januari 2012

Vilken dag!

Vilken dag det här blev.
Började med att jag nästan sov över då jag hade stängt av klockan utan att veta om det. Är det då man säger puh när man vaknar 1 minut senare än klockan ringer sista gången?

När jag sen kommer till jobbet så får jag ett telefonsamtal som gör ont i hjärtat samtidigt som jag känner styrkan i personen som pratar. Jag vet att den kommer att fixa det men nog gör det ont i mitt hjärta att något sådant ska ske. Har läst om många tragedier på slutet och som vanligt tar jag åt mig och vill så gärna hjälpa till fast att jag vet att det inte går. Ibland måste man inse att det inte går att hjälpa alla genom att finnas till utan bara vara där som ett bollplank och ett stöd via tanken.

Om man tar en stor jäkla gryta och vräker ner vita lögner, rena lögner, halvsanningar och rena sanningar och rör om, vad får man då? Jag vet inte riktigt men tror inte att det är ärlighet utan det landar nog i gråzonen skulle jag tro. Sanningar och lögner ska bearbetas och inte döljas genom tystnad vad det än innebär. Tänk på det för framtiden.

Efter jobbet idag var det bestämt att jag skulle träffa en person för en fika men då jag inte visste hur det skulle bli så har jag varit tyst.
Nu blev mötet av och det är nog det bästa jag har gjort på länge. En underbar människa som har varit som ett spöke fram till nu. Inser att vi har så mycket gemensamt och vi kunde skratta från första stund.
Ett galet möte med någon som har stöttat mig på ett märkligt sätt och vi skrattade åt det mesta.
Bäst var nog när det pratades om vänner som frågade om galenskap vad gällde detta möte. Istället för att mörda varandra så blev vi nog tightare ;-)

Med en otroligt bra känsla kunde jag gå därifrån (glömde tacka för lunchen, så tack) och jag tror nog det var ömsesidigt. Jag tror inte det var sista gången våra vägar möttes utan det blir nog fler gånger.
Påbörjar nu än en gång ett otroligt arbete med framtiden.

Ikväll blev det ännu en tur på längdskidorna men den här gången på Södra. Shit va jobbigt med alla backar! Blir nog till att hålla sig till Sidsjöspåret som är rakare och mer nybörjarvänligt.

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar