söndag 29 januari 2012

Utehelg med betoning på ute.

Vilken helg det har varit!
Igår for vi upp till Sättna för att titta på skotrar. Vi kom dit strax efter 12:00 och for därifrån vid 15:30. En härlig dag och det var hur mycket folk som helst där.
Under tiden vi var där såg jag en person på avstånd som jag tänkte hälsa på men allt var så märkligt så det blev aldrig av. Lite synd och jag ångrade mig efteråt.
Hur som helst så avslutades dagen med två killar som hoppade och gjorde trick med sina skotrar. Jäklar vad imponerad man blir att se dem göra sådant live.

Sen for vi hem och lagade mat. Jag hade hittat ett nytt recept på en sås med kantareller och den var såå himla god. Till det hade vi oxfilé, potatiskroketter och sallad.
Men att vara ute en hel dag sätter sina spår och man var helt slut på kvällen.

Idag kom vi upp i bra tid då vi inte var uppe så länge igår.
Hasse hade lovat Mira att åka slalom så hon fick lite träning innan det är friluftsdag på skolan till veckan. Så då hade jag planerat in att jag skulle testa längdskidorna under tiden.
Jag var helt jäkla skakig i benen redan innan jag började åka.
Men jag lyckades ta mig runt ett helt varv på drygt 20 minuter. På slutet åkte jag bara på tanken att jag snart skulle få dricka vatten. Kanske gick det lite för fort för att vara första gången men det var iaf både roligt och skönt. Nu får vi se hur roligt och skönt det är imorgon ;-)
Kan lova er att jag är ännu tröttare ikväll mot för vad jag var igår.
Till nästa åk blir det mycket lättare klädsel iaf för jag höll på kolavippa av värmeslag med alla mina kläder jag hade på mig.

Tjingeling på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar