fredag 27 januari 2012

Vem stal hela veckan?

Blev så förvånad i morse när jag vaknade och insåg att det var fredag. Fattar inte vart den här arbetsveckan har tagit vägen faktiskt.
Tyckte det var precis nyss jag skrev här men inser att det var i tisdags jag skrev senast.
På jobbet fortsätter vi att packa upp prylar så jag lägger inte in några bilder ännu utan det får vänta tills att det är mer struktur på allt.
Jag köpte iaf in en filt då det är så jäkla kallt inne på nya stället. Nu är det dock lite varmare då Mats fick igång mitt element och vi har fått in lite mer prylar. Idag var det faktiskt 20 grader inne men det drar så in i bängen från fönstren. Fönstren är nästan 2 meter höga och det är ju ett gammalt hus så vi pratar inte några 3-glasfönster. Men det mesta uppvägs över allt det vackra. 3,5 meter till taket, stukatur, kakelugn, öppen spis ja säg vad som inte finns.
Vi har bara ett stort problem nu och det är att vi inte har fått in telefon eller internet (inte innan jag gick hem idag) och det är lite jobbigt. Min dator vill inte ens koppla in på det egna nätverket och jag hittade inte problemet så det får jag nog be om hjälp med på måndag.

Hur som helst så är då helgen här redan och vi får se vad den har att erbjuda. Att åka till Sättna imorgon ringer inte helt fel i öronen men vi får se hur det blir.

Idag var vi iväg till Birsta City och köpte längdskidor till mig och Tove. Vi kom på att hon och jag faktiskt kan dela på ett par då hon bara kommer att åka de sex gångerna de har det på gympan i skolan. De är lite för långa för henne men det får gå i år ändå. Så nu får vi se om jag klarar av att ta mig runt Sidsjön utan att slå ihjäl mig ;-)
Jag tänker bara glida runt lite medans Hasse kör på i sin takt under tiden och kan köra 2-3 varv under mitt enda.
Men börjar man inte någonstans så händer ingenting har jag hört.
Har även köpt ett par nya täckbyxor den här veckan då Tove har lagt beslag på mina förra och med tanke på hur snygga de nya var så gör det inte så mycket ;-)

Sen har vi varit och köpt ett skåp som vi kan ha glas och vinflaskor i så nu har vi mer plats i vårt andra skåp och det känns inte helt fel. Nu kan vi rensa ur resten av köksskåpen och få mycket mer plats åt annat.

Tror att jag ger mig nu då det blev en hel del skrivet utan någon som helst relevans.

Tjingeling så länge =)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja men eller hur, veckan har bara rusat iväg men det är skönt att helgen kommer fort oxå!! ;)
    Lycka till med skidåkningen =)
    Kram!!

    SvaraRadera