tisdag 10 januari 2012

Lillstackarn!

I morse lämnade Hasse in lilla Doris till veterinären för vaccination, öronmärkning och sterilisering.
På em for jag och tjejerna för att hämta henne. Lillgumman satt i buren helt groggy och de hade torkat av henne eftersom hon hade kissat på sig. Jag tyckte så synd om henne. Sen fick vi åka till apoteket och hämta ut smärtstillande som hon ska ha i 3 dagar.
Helt plötsligt fick vi reda på att Tove hade fått byta en av sina ridlektioner till tisdag.
Det blev till att åka i racerfart hem så hon fick byta om och bära upp kattlådan till Doris.
Mira stannade kvar hemma (något hon brukar göra) medans jag och Tove for med ilfart ut till ridskolan.  På vägen hem ringde jag Mira som svarade med gråten i halsen.


Helt slut men gosig ändå.



Lilla gumman liksom hulkar fram att Doris gick på lådan och sen stoppade tratten i kisshögen så det fastnade där och spratt ut på golvet. Detta klev hon i när hon skulle hjälpa Doris som även hon klev i allt. När hon sedan skulle fixa med filen hon tänkte äta så upptäcker hon att Göran (katt nr 2) står och slickar på filen och Doris bara vinglar in i väggen.

 
Helt slut med sår och tratt.
Tro om hjärtat drogs ihop och jag blev minst lika stressad igen. Rallysaaben fick gå lika fort tillbaka hem igen medans jag per telefon förklarar att det inte är hennes fel och frågar om jag ska köpa med mig glass hem.


Kom hem och tog reda på katt, golv och vattenskål som var full i kattsand.
Sen andades vi ut och lagade mat till allihop. Vi hade precis börjat äta då Hasse ringer och säger att han redan har ätit. Tur att jag lagade mycket mat, eller inte.
Efter maten är det bara till att sätta sig i bilen igen för att åka och hämta Tove från stallet.
                                                                            Nu ska jag ta reda på tvätten och hoppas att det blir  mer sömn inatt mot för vad det har varit de två senaste nätterna.

Tjingeling så länge =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar