måndag 9 januari 2012

Så var man igång igen.

Då var första riktiga arbetsdagen efter ledigheten avklarad då. Tjejerna hade ledigt även idag så för dem börjar inte allvaret förrens imorgon.
På morgonmötet idag bestämdes att vi tar en gemensam "packardag" under onsdag inför flytten. Sen ska vi åka till nya lokalerna någon dag för att se vad vi behöver för nytt. Jag ser fram emot en shoppingtur för att få piffa till allt bara jag vet hur det ser ut där.
Sen är det dag att börja planera för den årliga funkisresan till Jämtland. Den brukar bli helt galet kul och jag är inte orolig för att det skulle bli sämre iår.

När jag kom hem från jobbet idag så kände jag att jag ville börja slänga ut julen så sagt och gjort, jag tog och klädde av granen.
Då helt plötsligt kom Mira på att hon skulle göra smällkarameller. Det var bara att plocka fram silkespapper och hjälpa till.
Det är inte ofta man gör julpynt efter julen men någon gång ska ju vara den första.
Jaja granen kom ut iaf och några maskiner tvätt blev också klara.
Sen tyckte jag det var lite tråkigt hemma så jag drog med mig mina brudar och for till Birsta en sväng. Jag gjorde inga stora fynd, bara några toppar men Mira var in på lekplaneten och hittade något till sina zuuzuu-pets. Tove var på jakt efter nya hörlurar så vi for till MediaMarkt där hon hittade ett par hon ville ha.

Nu är det soffa med Mästerkocken och CSI ett tag.

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar