fredag 6 januari 2012

Hej vad tiden går!

Flera dagar sedan jag skrev igen.
Kan bara skylla på mig själv och en taskig dator.
Så vad har då hänt?
I måndags var jag ner på jobbet på morgonen men då Mira inte var helt kurant så for jag hem efter två timmar.
Sen har vi påbörjat projektet med Toves rum. Det blir inte nya väggar just nu men vi har kastat, sorterat och köpt nytt så nu liknar det mer ett tonårsrum än ett barnrum trots att allt inte är klart.
Fattar inte att jag har en så stor tjej. Tur vi var unga när vi fick barn annars vet jag inte hur gammal man hade känt sig.
Jag har skruvat möbler så jag är blå i ansiktet och har konstigt nog fått ont i vekryggen och det är inte vanligt. Tar iaf tankarna från nacken ett tag men oj vad ont det gör när man inte är van.

Ikväll hade vi derby i Sporthallen då Jämtlands sura älgar var på besök. Det är otroligt sällan man ser att det hettar till inom basket men ikväll var det manligt grubb på golvet. Alla var taggade till tänderna och det fanns inte en enda muskel som Inte spändes under linnena ikväll. En riktigt spännande match som jag blev tvingad att missa slutet på då jag måste hämta Mira hos en kompis. Det är sällan vakten hos oss säger att han måste gå ifrån pga oro nedifrån men ikväll hände det. Nu tror jag inte att publiken: Dragons/Jämtland skulle slåss då vi har en typ av hatkärlek till varandra.

Hur som helst står vi inför det nya året och jag har gett löfte om att älska mina kära mer och ett tyst löfte är att försöka hantera min ilska. Några vet inte vad jag pratar om medans några vet exakt hur det är.
Jag vill att det här året blir bättre än det förra och att jag slipper ifrån allt jag gått igenom även om jag vet att det är en prövning som gör mig starkare.

Här ger jag upp för ikväll och ska försöka bättra mig med inläggen framöver ;-)

Tjingeling på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar