lördag 14 januari 2012

Kul eller inte?

Börjar väl med gårdagen då.
Jag tog mig till jobbet på morgonen fastän jag var riktigt stel och inte mådde helt hundra. Men det är så typiskt mig. Varför säga/visa att man har ont?
På kvällen hade vi som sagt match och det gick inte så bra för drakarna då det blev en förlust.
Det är sällan vi förlorar hemma i draknästet men ibland händer det.
Hur som helst så har jag de underbaraste tjejerna i insläppet. Jag frågade om det var ok att jag kunde åka hem kl 19:00 om allt var som det skulle och när klockan är 18:45 säger Ullis åt mig att åka hem. Tack snälla Ullis och Erika för det. Jag fick en chans att vila upp mig inför dagens äventyr.

Idag var det dags för mig att för första gången köra min skoter och då jag kände mig ganska bra så packade vi fika och begav oss uppöver berget. Det var mycket jobbigare än jag kom ihåg att köra men sen så hade jag väl inte de bästa krafterna idag heller.
Vi hittade ett mysigt ställe att fika på men sen gick det utför måste jag säga.Ö
Hasse och Lars är ju inte som alla andra utan måste kolla nya vägar när de är ute och kör.
Kanske inte det bästa att göra när man har med sig en som inte har kört skoter på hundra år.
Efter en bäckkörning av Hasse så var det min tur att köra åt skogen. Hamnade inför ett mindre stup/hopp och tänkte att jag skulle gasa på så att jag landade nedanför.
Det gjorde jag Inte utan jag brakade rakt ner och landade med bröstet över rutan, fastnade med ett finger på bromsen och slog i smalbenet i något annat. Jag föll gråtande i backen och nacken mådde inte så bra efter det.
Efter att ha andats ett tag så for vi vidare men nu var jag ännu mer skakig i benen än tidigare. Vi kör en hel del nedför innan de säger att vi måste ta oss tillbaka för att det inte går att köra där vi är. Nu börjar faktiskt mitt tålamod att tryta måste jag säga. Börjar fundera på vad som var så fel att ta samma väg tillbaka?
Men efter ett tag hamnar vi rätt och det går faktiskt att gasa lite också.
Väl hemma är jag både slut och mörbultad men det var en bra dag ändå.

Fikastund med varm choklad, kaffe, bullar och bullens korv!

Min skoter är ganska rak ännu ;-)

Mira funderar på varför pappa parkerar i en bäck.

En stund efter min krasch.

Nu är maten uppäten och resten av kvällen ska det bara mysas.

Tjingeling på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar