torsdag 15 december 2011

En lååång dag.

Igår tog jag ledigt från mitt jobb för att följa med Hasse på ett jobb nere i Krylbo.
Han hade tagit ut ett par arbetsbyxor till mig som jag nästan höll på att glömma hemma. Så efter att vi hade lämnat av tjejerna på skolan bar det iväg söderut.
I bilen med bältet på så krånglade jag av mig mina byxor och med lite mera krångel fick jag på mig mina nya Jotech-byxor. Måste säga att de väger bra mycket (utan verktyg dessutom) och man har grenen bra långt längre ned än vad jag är van. Men de var riktigt sköna och mjuka.
Som vanligt när man åker någonstans med Hasse så har han sällan riktigt bra koll på vart det är han ska så det blev lite vilsekörning innan vi hamnade rätt. Men den här gången var det lite tur då vi fick se lite udda saker på vägen.
Lite udda trädgårdsdekoration



Varför kurva och inte väg?
Men coolt är det.
Den här bilen stod på en gård där nere tillsammans med en staty på ca 2,5 m av frihetsgudinnan men den glömde jag fota så klart.
När vi kom fram så fick jag agera hantlangare och det var jag en hejare på (ok, Hasse förklarade väldigt tydligt vart prylarna stod som han skulle ha) men lite duktig var jag iaf ;-)
Själva jobbet tog väl ca 35 min och sen for vi och letade reda på skylten ni ser ovan.
På hemvägen blev det ett stopp i Valbo köpcentrum och jag har nog aldrig gått omkring med arbetsbyxor på ett sånt ställe tidigare. Förstå hur snyggt det såg ut när jag provade ett par svarta knähöga stövlar och försökte se om de satt bra. Jaja, Hasse köpte dem åt mig iaf och jag är skitnöjd.
Efter lite mat i magarna så fortsatte vi hemöver och tog bara ett kort stopp i Gnarp för ett besök hos en hojåkare.
Tänk vad roligt man kan ha en dag utan att man för den skull gör så mycket. Det var för mig en toppendag och jag skulle önska att jag kunde vara ledig oftare för att få åka med på sådana här resor. Även om jag som Hasse sa, förstörde alla hans rutiner vid resa. Men han sa det med glatt humör och var själv ganska nöjd över sällskapet. =)
Tack älskling för en toppendag!

Mina nya Jotech-byxor =)

Passar på att lägga in kort av tjejerna inför Nobelfesten med.


Tove. (som inte vill va med på bild)


Pussgurkan Mira


Det blev en hel del skrivet nu och då har jag inte ens börjat med den här dagen.
Vi tar det lite kort då.
Idag var jag och inhandlade godis till 180 julpåsar som ska delas ut till våra spelare under morgondagens hemmamatch.
Det är en hel del godis det. Kolla här:


Packning av godispåsar.


Det är ganska mycket godis =)

Idag hade vi även julbord med jobbet på Grankotten som vi brukar och som vanligt äter man tills magen putar ut och man känner sig sprickfärdig.
Jag brukar vara den som äter mest dessert men i år slog vår praktikant Amanda mig med hästlängder.
Hon får även stå för dagens glada skratt för hennes härliga kommentar till servitrisen idag.
Till historien hör att Amanda sitter med 4:a tallrikar dessert.
S: Är du klar med den här (den yttersta) så jag kan ta den?
Amanda sveper med ögonen över sina tallrikar och säger: Nä, men den där kan du ta.
Oslagbart tycker jag. Det är en härlig och glad tjej som är hos oss.

Med detta säger jag som vanligt:

Tjingeling på er =)

1 kommentar:

  1. Tack själv var ju en trevlig resa. Bra ide med armstödet.
    Hasse

    SvaraRadera