tisdag 13 december 2011

Mer ljus i mörkret.

Måste börja med att skriva om lördagens fest.
Ett fantastiskt roligt party med massor av trevliga människor som vi hade blivit bjudna till.
Så välorganiserat och en massa bra livemusik hela kvällen.
Jag pratar såklart om Ada´s luciafest! Vi hade en sjukt bra kväll och jag hoppas vi blir inbjudna till nästa fest med.
Jag kan lova att vi kommer att gå då också! Tack Bästis för att Pussgurkan fick vara med er =)
Ja som ni förstår så spenderades söndagen mest i soffan förutom då vi blev tvungna att flytta en skylift som Hasse behövde ha på ett annat ställe under måndagen.

Jag fick ju en lite större kandelaber av Hasse (och tjejerna men han valde den) när jag fyllde år och den lyser så himla fint när man tänder den. Funderade igår på vad mitt ljuskonto hamnar på varje år men insåg snabbt att jag Inte ska fundera på det.
Det blir nog en tur till IKEA efter jobbet idag för att fylla på med blockljus, klotljus och lite annat. Sen väntar jag på de ljus jag har beställt från Partylite också. Längtar efter att fylla huset med doften av Vita Snöbär eller Svart Orkidé som är mina stora favoriter.

Igår fick jag jättemycket gjort hemma men tjejerna tyckte det var roligare att hoppa hinder i hallen (både själva och med katterna) istället för att städa sina rum så idag måste nog den här mamman försöka höja rösten lite om de ska få några tomtar på rummen innan jul. ;-)

Idag när jag for till jobbet så tog jag en liten omväg bara för att få se alla 100-tals marschaller de hade placerat ut runt om i stan. Såå himla vackert att se och man blir verkligen upplyft av att mötas av detta ljushav en mörk morgon.
I år får jag inte se någon av mina tjejer i något luciatåg då skolan har ändrat så att det inte är kören som har lucia. Lite tråkigt då det är något man ser fram emot varje vinter.

Nu sitter jag och hoppas att vi får en lösning på hämtning av tjejer efter skolan i morgon så att jag kan åka med Hasse söderut en sväng. Jag vill så gärna åka med honom så det bara Måste fixa sig.

Over and out.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar