tisdag 27 december 2011

Jaha, hur blev det nu?

Pust, stånk och stön.

Gårdagen spenderades mestadels i soffan faktiskt. Så himla skönt med en slappardag utan en massa måsten. Tove skjutsades till stallet och Mira till en kompis.
Jag och Hasse tittade bara på en hög med filmer som gick på TV:n.
Han fick dock ta en tur till föräldrarna där stormen Dagmar tagit med sig en del takpannor. Den där jäkla stormen gjorde även min nya fina utetomte till en självmordstomte då han slog ihjäl sig själv med lyktan han höll i. Det var bitar överallt men fötterna stod kvar på samma ställe!

Idag for jag iväg till jobbet för lite pappersarbete, möte och packning av prylar inför flytten.
Då ringer Hasse och säger att Mira är full med prickar som klias. När de kommer ner till jobbet är det bara att konstatera att det är vattkoppor. Vi som trodde att hon hade haft det. Men efter ett samtal till sjukvårdsrådgivningen så får jag förklarat att det hon hade då troligtvis var kraftiga utslag efter 3-dagarsfeber.
Så nu är pussgurkan full av utslag och de är precis Överallt! Vi har iaf köpt ett medel som nu finns just för att lindra vattkoppor. Jag tycker så himla synd om henne.

Det körde ihop sig lite då vi hade hemmamatch ikväll och Hasse hade en inbokad tid för massage. Som tur är har jag de bästa och mest omtänksamma tjejerna i insläppet så jag kunde åka hem och byta av Hasse utan problem.
Tack till er brudar!
Nu får vi se hur länge det här håller i sig.

Tjingeling på er så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar