söndag 4 december 2011

Vilken helg!

Jaha då var det söndag då.
För att börja från början så var vi på julbord och show i fredags på Södra Berget.
Vi kom upp till hotellet vid 15:30 och slog igång bastun så den skulle bli varm. Efter att ha bastat en stund och gjort oss i ordning så gick vi ner till showen.
Den är alltid lika bra men det hade kunnat få vara lite bättre drag på publiken tycker jag.
Självklart har man inte vett att lägga sig i tid utan vi var såklart tvungna att sitta kvar tills att de tände i taket.

Att vakna på lördagen och veta om att det blir hotellfrukost är inte helt fel. Lite märkligt hur mycket man kan få i sig med tanke på att jag knappt äter en hel macka och ett ägg en vanlig lördag.
Vi for hem och stödvilade lite innan vi for iväg och skulle hämta hem Mira men där gick vi på en nit. Hon skulle då rakt inte åka hem så efter en kopp kaffe for vi hem igen utan barn. Nu gjorde det det inte allt för mycket då Tove tog med sig en kompis hem istället. Vi lagade lite oxfilé och potatisgratäng och tjejerna slukade maten som att de aldrig sett mat tidigare. Kul när de gillar och äter maten som serveras. Sen slumrade jag till i soffan och när jag vaknade så var Herr Lars här. Han hade med sig glögg som vi drack men jag tyckte den var lite för stark för mig. Självklart lyckades jag och Hasse somna på soffan igen efter att Lars gått hem. Hasse väckte mig vid 04:00 så vi kunde lägga oss i sängen.

Idag vaknade vi ganska utvilade som ni förstår. Tove skulle iväg på julmarknaden på Norra idag igen för att leda hästar så vi passade på att gå en sväng där vi med. Vi gick in och fikade kaffe och en skinkmacka och då kunde vi inte stå emot längre så vi for iväg och köpte en "liten" julskinka på 3 kg. Nu sprider sig doften av ugnsbakad julskinka här hemma och snart blir det glögg och skinkmacka :-)

Ha en underbar söndagskväll allihopa =)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar