måndag 19 december 2011

Nu börjar den...

Så har då årets stressigaste vecka börjat. Allt som inte är klart skall hinnas med!
I år ligger jag både före och efter i min planering men vad gör väl det? Julen kommer ändå och jag vet att jag kommer att vara nöjd när allt är över.
I fredags hade vi match hemma igen då och det känns bra med en vinst som tidig julklapp. Efter matchen tog jag och Hasse itu med att rensa i ett köksskåp. Nu förstår jag varför jag inte fick plats med något mer i det, satan i gatan vad mycket skit man samlar på sig. Nu har vi bara några skåp kvar innan hela köket är utrensat. Skönt!

I lördags for vi iväg en sväng till Birsta för att handla julklappar. Vi fick faktiskt klart de flesta så nu är det bara några kvar. På kvällen fick vi besök av Smurf och hans pappa som kom och åt middag med oss. Kvällen avslutades på bästa sätt och vi kom i säng Utan att ha somnat på soffan.

Efter ett perfekt uppvaknande på söndag så tog Hasse tag i all snö på gården och jag satte fart inne. Hej och hå vad mycket vi fick gjort och nästan alla tomtar kom på plats.
Sen kom vi då till granen, som jag i år bestämde skulle vara i rött och guld. Jag gjorde som jag alltid brukar, dvs att lägga ut mattan och belysningen och stoppade i kontakten.
Inte en enda lampa lös!
Jag började vrida på lampa nr 1 och vad händer? Jodå, där sitter jag med glaset i näven men inte själva gängan.
Efter ett tag fick Hasse loss den och jag fortsatte med lampa nr 2.
Tror ni inte på F-N att samma sak upprepar sig. Hasse ser nog min uppgivna min och säger: Vi åker och köper en ny.
Så det gjorde vi och sen hjälpte tjejerna till att klä den och äntligen stod den på plats så nu luktar det så där gott av gran inne här och de flesta klapparna ligger där under.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar