torsdag 17 maj 2012

En kylig Hattparad.

Så var det dax igen då.
Hattparaden för 49:e gången, varav jag/ vi har tävlat i 7 år.Av dessa år har jag missat paraden helt 2 gånger men har heller aldrig lyckats vinna. Det märkliga är att de 2 gånger jag inte har blivit uttagen så har inte bästis varit där heller. Märkligt är det.
I år kom både jag och Mira med och nog är det lite lustigt att man går runt i en ring för bedömning. Precis som en hundutställning.
Jag var inte helt nöjd med Miras hatt igår kväll men hon kom ju med så det var väl inte så tokigt gjort ändå. Hade tänkt att hon skulle ha en morgonrock med men det var för kallt tyckte jag.
Är man klädd i klänning och en tunn kofta i det här vädret så börjar man frysa ganska lätt vill jag lova. När det äntligen var tid för paraden så hade jag hängt på mig jackan men frös så att jag skakade ändå.
Jag vet inte Hur många som frågade om jag frös för att de såg hur jag skakade.

I år blev både jag och Mira 2:a så det var ganska bra måste jag säga. Hon som vann i vackra klassen var solklar. Man såg redan när hon kom att hon skulle vinna för det var Så snyggt.
Den som vann i barnklassen hade en hatt med ett slott och prinsessan Estelle. Den idén hade jag ett tag men det blev himlabadet istället. Felval? Kanske det men nu blev det bra ändå.
Miras hattparad-rad ser ut så här: ej med i paraden, etta, etta och nu tvåa. En hyfsat bra rad får man väl säga =)

Nästa år är det 50-årsjubileum så då tänker jag slå på stort och köpa en riktigt fin hatt för att faktiskt kunna ta hem hela tävlingen. Jag älskar ju det här med att klä upp/ ut mig så jag älskar faktiskt denna tävling.

Så här såg det ut med några bilder iaf =)


Mirapira <3


Lång är jag iaf ;-)


Frusen? Joodå.


Mira är först i barnledet.

Det gäller att ha koll på vart man går.


Mira får sitt andrapris =)

Nöjd ändå.


Fundera på vad?...

Här vill jag bara in i värmen ;-)















Efter den här dagen var det skönt att trycka i sig en pizza, rapa och hoppa in i en dusch! Lägg till några glas vin så är man äntligen varm igen.
Bortser man från kylan så har det varit en toppenbra dag.
Nu hoppas vi på en vinst för Sverige i hockeyn med! =)

Tjingeling alla glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar