onsdag 30 maj 2012

Kände mig liten.

Idag efter jobbet for jag ut till Birsta en sväng för att köpa den klänning som Tove äntligen hade hittat och ville ha. Varför blev jag inte överaskad när den var slut tro? Men måste säga att de var väldigt hjälpsamma på Rut Medflera då de ringde sina andra butiker och kollade om den fanns kvar i någon av dem.
Så nu står vi än en gång på ruta ett och får börja om. Det värsta är att tiden rinner ifrån oss då de flesta kvällar redan är uppbokade.
Hur som helst gjorde jag några fynd ändå och fick med mig två huvtröjor och en tröja till tjejerna för bara 118:- Som hittat vill jag säga =)

På väg hem från Birsta fick jag mig en näradödenupplevelse som heter duga iaf. Vid Bosvedjan/ Skönsberg går motorvägen ihop till en fil och då jag visste det så gick jag ut i den yttre filen som man ska eftersom den inre är avstängd.
Då helt plötsligt kommer det en långtradare på min insida i en rasande fart. Det fanns inte tid eller plats för mig att bromsa så det blev till att trycka på gasen ist. Fick en liten hjärtsnurp då bilen framför mig tydligen är ute på söndagsåkning och heller inte verkar se mig i backspegeln.
Jag klarade det med en hårsmån utan att bli prejad av vägen men jag förstår faktiskt inte hur tradaren tänkte. Såg han inte mig eller visste han inte att det blev en fil bara ett 10-tal meter längre fram?
Sjukt obehagligt att inte veta om jag skulle klara det och att när jag har gjort det så har jag en långtradare bara några dm från min (eller SAAB-ens) ändalykt.

Tjingeling =)

Missade att publicera detta igår så det blir idag ist ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar