tisdag 22 maj 2012

Vad har hunnit hända?

Känner att jag har vart lite dålig på att uppdatera ett tag nu igen.
I fredags var det tänkt att vi skulle provrida igen men då hade inte ägarna tid så det blev inget.
På kvällen kom Björn förbi en sväng när vi skulle äta och sen kom Herr Lars och Olle förbi en sväng.

På lördag var det meningen att Hasse skulle åka hoj men det mesta jävlades så han blev hemma och fick klippa gräsmattan istället.
Tror ni han var nöjd? Rätt gissat. Inte ett dugg! ;-)
Sen var Tove iväg med några andra tjejer från ridskolan på en teoritävling. Man kan väl säga att det var en vinn vinn-tävling då de var den enda ridskolan som ställde upp ;-)
Hur som helst så var Tove och hennes medtävlande bäst av dem och vann därmed 2500:- till ridskolan vilket var jättebra.
Sen tog hon och jag en tripp till Birsta innan jag släppte av henne hos en kompis i Lillhällom.

När jag kom tillbaka var det hög tid till att påbörja middagen som såklart bestod av grillat. Tror jag kommer att nämna ordet grillat hur många gånger som helst i sommar men det är ju så jävla gott!
På kvällskvisten tog vi en promenad upp till Herr Lars för lite surr och vin/ öl.
När vi kom hem lyckades vi alla 3 (jag, Hasse och Mira) somna på soffan. Jag vaknade vid 03:30 så vi kunde byta soffan mot en betydligt skönare säng.

På söndag skulle Hasse hjälpa sin morfar med lite saker och blev hämtad redan vid 10:00.
När han kom hem tog det inte lång tid innan vi fick åka iväg igen.
Det var nu tid att dra till Matfors då Mira skulle på ett badkalas där. Det är ett bad tom jag skulle kunna bada i då de på helgen har 33 grader i vattnet. Now we talking!!! =)
Då vi hade 2 timmar att slå ihjäl så gjorde vi något jag inte har gjort på flera år, vi for på Dannes kiosk & gatukök för att köpa mjukglass. MUMS! Dannes har faktiskt en av de bästa mjukglassarna i det här länet. Har du inte testat så gör det.

Måndag och tisdag har flytit på med allt möjligt och lite till men det får vi ta framöver. Ögonen blöder snart då jag skriver på lillefjant (naturligtvis utan glasögonen) så nu avslutar jag.
Har en skitkul grej att berätta men det blir i morgon :-)

Tjingeling alla glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar