måndag 28 maj 2012

Underbara värme!

En massa dagar har gått igen då och helgen som var har ju varit helt toppen med värmen som var.

Förra veckan fick vi reda på att Tove ska få rida Mini Summer Horse-show. Inte allt för tokigt att hon blir tillfrågad måste jag säga.

I torsdags hade vi funkisfest för alla våra funktionärer som ställer upp varenda match och gör ett grymt bra jobb.
Vi var på Nöjeshallen där vi körde gokart, lekte i laserdome och sista gren var fotbollssimulator.
Efter det var det prisutdelning och sen en härlig pizzabuffé. Det kändes som att alla for därifrån nöjda och glada när det var slut.
Själv fick jag lida en hel del av lekarna men vad gör väl det när man har så jäkla skoj?

På fredag blev det alltså lite tyngre att gå till jobbet men jag gick faktiskt hem lite tidigare så det gick ändå.
Jag hade några ärenden på stan innan jag for hem och jisses va folkigt det var på stan då. Det va fan folk Överallt.
Jag skulle in på apoteket och där var det sjukt mycket folk som väntade. Funderade ett tag på om alla hade slut på tabletter samtidigt. Själv var jag tvungen att hämta ut mina p-piller så det var bara att stå där snällt och vänta på min tur.
Mira följde med en kompis hem efter skolan så när jag och Hasse hade skjutsat Tove till ridningen så for vi ut till Birsta för att handla lite.
Då fick jag även min morsdags-present. Det efterlängtade lounge-setet till altan blev inköpt. Det blev till att åka hem och skruva ihop den medans Hasse lagade middag.
Det blev en middag för 2 då Tove sov borta och Mira redan hade ätit hos kompisen.
På kvällen kom Herr Lars så vi invigde möbeln (som inte alls blev så stor som Hasse trodde) med att sitta ute bra länge på altanen.
Sen passade jag på att boka in mig och mamma till Ladies Night i oktober så nu har vi något att se fram emot.
En härlig fredagskväll alltså.

På lördag for vi ut till Näset i Sörfors för att titta på en häst som var med på hopptävling där. Jag tycker ju att alla vi tittar på är fin så inte vet jag. Nu har vi både den i Liden och den här som är intressant. Vi får se om det blir en tripp ner till Bollnäs framöver för att titta på några där med. Jag blir alldeles yr av alla dessa ponnysar vi tittar på. Men Tove får väl provrida den här med och säga vad hon tycker.
Vi kom hem vid 18:30 från denna långa dag och då for vi till förrådet så att Hasse kunde hämta hem cykeln. Mira och han cyklade hem och jag for hem och började med middagen.
Den här lördagen var det meningen att jag och Majsan skulle gå ut på krogen men jag var helt slut och hon hade huvudvärk så det blev en kväll med ESC istället.
Det var minst lika mysigt (eller det vet vi ju inte) och trevligt att ta det lugnt och se Sverige ta hem segern.

Söndag och morsdag. Tove skulle på kalas i Nöjeshallen så vi skjutsade henne innan vi for iväg och köpte de årliga morsdagsblommorna.
I år blev det 2 stamväxter istället för amplar och det verkade gå hem det med =)
För att få tiden att räcka så for vi till svärmor på fika under tiden Tove var på kalaset. När kalaset var klart for vi direkt upp till mamma på middag.
Det blev kyckling istället för den utlovade tjädern då hon tyckte det såg så lite ut med tjädern. Gott var det i vilket fall och det passade bra med ett glas rosé till middagen i värmen.
När vi kom hem så drog Tove iväg på cykeln till Sidsjön för att träffa några kompisar och bada. Hon dök hem vid 21:30 igen.
Hur blev hon så här stor, så här fort?

Nu är det bara 2 veckor kvar innan det är skolavslutning igen. Tove har eventuellt hittat en klänning som hon vill ha på avslutningen. Nu ska vi bara se om den finns kvar också. Sen ska tydligen håret färgas och då måste det klippas lite innan med.
Jag är ju lite sugen att klippa mig med men vet inte om jag vågar. Funderar hårt på att klippa bort längden men tänk om jag Inte tycker om det så!? Jag avvaktar ett tag till så får vi se.

Det är vår, snart sommar, värmen på G och "love is in the air"
Känner en otrolig lycka, glädje och kärlek i mitt hjärta. Hoppas att fler känner så.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar