onsdag 30 maj 2012

Kalas, en liten valp och snart student...

Idag tog jag en tur till Dollar$tore för att inhandla några konstiga glasögon som Tove och de andra ska ha i morgon på showen som skolan anordnar.
Där hittade jag en jättefin studentnalle som jag blev tvungen att köpa till lillebror som tar studenten nästa vecka.
Tänk att han tar studenten nu och nästa år är det nästa lillebrors tur. Jag gick själv i gymnasiet när de föddes. Det jag tycker är lite synd är att jag inte hittat något roligt foto för att göra ett plakat av.

När jag hade hämtat tjejerna så kom mamma förbi så vi fick se den enda stackars lilla valp som föddes. Det är första gången det bara har blivit en valp och han var rejält stor.
Jag förstår varför de inte fixade det själva utan fick åka till veterinären för att få hjälp. Men stilig var han :-)
Tycker lite synd om mamma bara då det blir tufft för henne att få ihop studenten nu när hon fick lägga alla pengar på något sånt här ist. Men allt löser sig i slutändan och det är väl bara så att deras pappa får hjälpa till lite mer. Student blir det i vilket fall =)

Sen har vi då äntligen haft Miras kalas på Drakborgen idag. 7 små tjejer och 2 stora (som fick hjälpa till) lekte, åt pannkakor, smaskade på glass och lekte ännu mer i en nästan tom Drakborg.
Jag har Aldrig varit på drakborgen när det har varit så lugnt! Det brukar vara ett sånt jäkla liv så att öronen nästan trillar av i vanliga fall men nu kunde vi sitta och prata utan problem.
Mirapira var jättenöjd efteråt och det är det som räknas.
När vi sen skjutsade hem grannflickan så säger hennes mamma: Vi har inte heller haft kalas än.
Skönt att det inte Bara är jag som är lite seg av mig ;-)

Nu är det snart Grey`s så här slutar jag.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar