måndag 6 februari 2012

Kylan satte stopp.

Jahopp. Nu är det flera dagar sen jag skrev igen men jag skyller allt på kylan och låtsas att mina fingrar har varit ihopfrysna ;-)
Det blev ingen skidåkning i torsdag och jag kan lova att det inte har blivit mer av det i helgen heller.

Så hur har då helgen varit? Man kan väl säga att den har varit totalt fullsmetad av aktiviteter och faktiskt en hel del rekreation.
I fredags hade vi en ny hemmamatch men den blev grymt försenad då domarna satt fast i bilköer efter en trafikolycka på väg upp hit. Lite synd att Bästis och Smurf kom för att titta när det blev så försenat men Smurf var väldigt nöjd innan de for hem sen ändå.
Till slut var jag och Hasse tvungna att åka då vi skulle hämta en mindre lastbil i Söråker (och inte Alnö som jag hade fått för mig) som skulle användas på lördagen.
När vi kom hem så slog jag igång datorn för att se klart slutet av matchen. Riktigt skönt med en vinst igen då vi har haft 4:a raka förluster och det är ovanligt.
Efter det så hade vi bara en mysig kväll med en massa samtal om allt möjligt och vi gick och lade oss ganska trött och slut sen.

Lördagen startades med en snabb frukost innan vi skjutsade Pussgurkan till Bästis och Smurf så att hon kunde följa med dem till Drakborgen. Sen skulle Prinsessan ha skjuts till stallet innan vi äntligen kunde bege oss mot Kramfors för att hjälpa Björn att flytta hem till Sundsvall igen.
Kan lova att det var svinigt kallt för att hjälpa till så jag höll mig mest inne. På vägen upp hade vi lite problem med värmen i bilen så ibland var det tokhett i kupén och ändå fick jag sitta och skrapa insidan av rutan där det blev frost. Skumt är ett för litet ord att ta till.
Tillbaka i stan igen så släppte Hasse av mig hemma så att jag kunde åka och hämta Prinsessan som vid det här laget var på Nöjeshallen och körde lite laserspel med andra hästtjejer.
Vi hann bara hem och slå in en present innan jag tog en till tur i bilen. Den här gången för att släppa av Tove och en klasskompis på tjejfest/kalas.
Majsan kom hem med Mira vid 19:00 och sen åkte hela lördagsarsenalen fram. Chips, ostkrokar, nötter och godis stod framme. Sen blev det även goda löjromstoast och melodifestival för hela slanten.
Alltså en mysig lördag med en massa gott och massor av kärlek.

På söndag hade Tove hopptävling så vi startade dagen i ridhuset. Som vanligt rider hon snyggt och bra men nu hade hon en annan ponny mot vad hon brukar ha så det blev lite tok. Det slutade med 4:a fel och tyvärr ingen omhoppning då de på något mystiskt sätt red mellan ett hinder och ridhusväggen. Jag vet inte ens hur de lyckades få plats där.
Tove hade fler uppgifter att sköta om där ute och sen skulle hon vara med på en clinic med Maria Gretzer så hon blev kvar när vi andra for därifrån.
Mira ville ringa en kompis och det blev så att hon fick följa med på bio.

Då jag och Hasse nu var själv så tog vi först en tur till svärföräldrarna på en fika och sen for vi runt och tittade på nybyggda hus. Det ska man nog inte göra för man ser då ännu mer hur litet man bor och suget efter ett större hus blir enormt stort.
Men drömma får man faktiskt göra och vad skulle man göra om man inte fick drömma och önska sig saker?
Så länge vissa drömmar slår in och man står stadigt på jorden och inte gapar efter för mycket så tycker jag det är ok.
Hasse hämtade hem Tove vid 20:00 och sen kan man väl säga att helgen var slut, om man nu kan säga att det ens har varit helg?

Trots mycket på agendan och en hel del stress så tror jag att den här helgen har gett mig mer än på länge och jag kan sakta men säkert börja andas ut. Man ska aldrig ropa hej har jag hört men nog känns det som att jag snart kan göra det.

Nu är det en ny vecka igen med mycket mildare väder så nu tar vi tag i skidåkningen igen.
Hörs och syns.

Tjingeling =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar