söndag 26 februari 2012

Vilken helg!

Vilken härlig helg det har varit. I fredags lastade Hasse skotrarna medans jag själv satt framför datorn och hoppade/skrek när jag tittade på vår bortamatch mot Solna.
Riktigt skönt att det blev vinst då det är en svår hall att vinna i.
Sen gjorde vi i ordning smörgåstårtan som vi skulle äta på lördag.

Igår lördag klev vi upp tidigt för att åka till Sättna på skoterenduro-SM och veteranrace. Vackert väder men riktigt blåsigt så man blev kall tillslut ändå.
Hasse var med i veteranracet där han slutade 3:a. Han låg som nr 2 bra länge men förstod inte det så han slog av på takten och blev omkörd till slut.
Själv blev jag funktionär på slutet bara sådär och jäklar vad kallt det blev att stå still på samma ställe så pass länge.
Lite roligt att Björn körde så att även jag kunde få vara lite busig och dricka lite cider när allt var klart.
Det var riktigt skönt med en dusch när man kom hem kan jag lova. Kröp ner i Onepiecen och sen kunde man koppla av.
På kvällen bjöd vi ner Thor på en bit smörgåstårta och ett glas vin så vi fick en trevlig pratstund innan han vandrade hemåt.
Somnade helt slut i soffan sen.

Idag skjutsade vi iväg Mira till en kompis innan vi tog en skotertur upp på berget i det soliga vädret. Synd att vi glömde fika bara. Men vi hittade en toppenfin plats som vi tänker åka till nästa helg och äta lunch på.
Det var lite trixig åkning med några stup som vi skulle nerför men den här gången klarade jag mig galant måste jag säga.

Ja just det ja. Jag har faktiskt anmält mig till Allsta wet slade race 24:e mars så då är det upp till bevis ;-) Undra hur jag tänkte då? Men jag längtar faktiskt lite med skräckblandad förtjusning till den helgen. Om inte annat kommer jag att ha den mest pimpade skotern då Helena har lovat att hjälpa mig. Tror inte någon kille vill låna den sen ;-)

Orkar inte göra så mycket mer om jag ska orka jobba till veckan så det blir som vanligt en slapparkväll i soffan.

Tjingeling på er =)
Hasse innan start i veteranracet.

Hasse



Solbrillor på =)

Frusen funktionär.

Hasse och Lars

Fint ställe för fika.

Hej vad det går.
Thors skoter pajade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar