torsdag 23 februari 2012

Solen lyser upp allt.

Tjolahopp vad tiden rusar iväg.
Torsdag redan och snart är det helg. Solen skiner ute och man verkligen känner hur energin laddas upp på nytt. Så härligt.

Måste väl backa igen då jag inte skriver varje dag.
I tisdags var vi på banken och lade om ett av lånen på huset och det blev inte till det bättre den här gången. Inte så mycket dyrare men ändå. Vi passade på att göra några fler ändringar och fick även ett litet uppvaknande. Med en liten obehaglig känsla inser vi att vi måste skriva testamente. Inte för oss utan för våra barn.
En dag kommer våra barn att ärva oss och då måste det stå att det är deras enskilda egendom så att vid en ev skilsmässa för dem så kan de behålla arvet utan att dela med sin partner.
Visst är det lite läskigt att man ska måsta tänka så långt fram? Jag hoppas att fler tänker på detta nu så att barnen får behålla det som är deras.

Jag och Mira har ju gjort en kalender inför resan som hon kryssar i varje morgon. Ganska bra då det är lite lättare att få upp henne på morgonen då.

Igår for Hasse till Umeå för att kolla på jobb så det blev en tjejeftermiddag i Birsta. Vi letade pjäxor till Mira men jag tänker inte köpa nya för 600:- till henne så nu måste vi hitta någon som har några i st 31 och vill sälja.
Vi åt middag i foodcourten innan vi gick runt och kollade lite. Hann även med ToysRus, Skopunkten och Ica Maxi innan vi for hem. En bra em/kväll med mina tjejer som faktiskt var vänner hela tiden ;-)Vi hade precis parkerat hemma då Hasse också kom hem.
Sen blev det bara soffhäng med Sveriges Mästerkock och några andra serier medans jag började fylla i packlistan inför resan.
Jag är ju en "listmänniska" och behöver skriva ned allt som ska med om vi ska åka bort så nu började jag då jag vet att den kommer att fyllas på eftersom med sånt som jag kommer på.

Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar