onsdag 29 februari 2012

Längtar..

Det finns mycket jag längtar efter nu och självklart är då vår resa det första målet men sen längtar jag efter sommaren nu. Tänk bara...

Att slippa massa varma täckkläder.
Kunna gå barfota i gräset.
Ta en tur i båten i Gimsjön.
Fiska.
Känna doften när alla grannar grillar.
Höra gräsklippare efter gräsklippare starta.
Gå osminkad utan att tänka på allergitabletter.
Sol och bad.
Sitta på altan och titta/lyssna på blixtrar och åskan.
Semester med familjen.
All blomsterprakt.
Det finns hur mycket som helst jag kan rabbla upp men jag tror nog alla förstår ändå.
Nu när det är så fint härligt vårvinter-väder så riktigt känner man hur det närmar sig och idag är det sista dagen på februari. Mars månad kommer bara att rassla iväg med skoterturer, sportlov och födelsedagar och då är vi snart i april. Tänk vad fort det kommer att gå.


Trädgårdsblommor


En av mina rosor


Nässelfjäril


Oväder på G med solen bakom molnen
Tjingeling så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar