måndag 20 februari 2012

Men nu får jag skämmas lite...

Ja, jag skäms lite för att jag inte har skrivit sedan i fredags men så blir det ibland. Det sämsta med att inte skriva på flera dagar är att man tappar bort en del detaljer och det är inte så kul.

Vi börjar med en uppdatering från Fräcka Fredag som blev precis så där fräck som den ska va när man åker på funkisresa.
På resan upp så bjöd vi på riktigt goa baguetter med kycklingtandori-mums i och öl/cider alt läsk.
Stämning är som vanligt på topp med skämt och härliga skratt. Vi har en helt underbar frivillig styrka i våra funktionärer så det känns extra kul när vi får möjlighet att bjuda in till något speciellt som den här resan.
Väl på plats så mötte vi upp ett av våra ungdomslag som hade vunnit sin resa via ett event vi hade i höstas under 3 matcher.
Jag agerar som vanligt hejarklacksledare och den här gången kunde nog vår skara på 53 personer överösta hela Jämtlands hall och Det mina vänner är inte lätt.
Det blev en ruskigt spännande match men vi kunde lämna Jämtland som vinnare och det gör ju inte stämningen på bussen sämre direkt ;-)
Väl framme i stan blev det krogen och vi landade på Oscar för att avsluta denna trevliga kväll.
(Tänker inte berätta om allt igen "skratt")

På lördag blev det inte så mycket gjort måste jag säga då Hasse sov större delen av dagen. Tove hade haft övernattningen på skolan så hon sov också hela dagen. Själv mådde jag väl inte helt tipp topp men med löjromstoast och champagne till förrätt och lite kött och gratäng till middag så var man tillbaka på banan igen ;-)
På kvällen gick vi upp till våra vänner som har varit i Florida 2 veckor och fick se en klänning de hade köpt till Mira. Hon kommer att se ut som en prinsessa på väg till ett bröllop.
Herr Lars följde med oss hem och berättade en hel del om resan. Så spännande att höra.

På söndagen kom så Mira hem igen och vi skjutsade iväg henne till ett kalas på Nöjeshallen direkt.
Hasse passade på att ta en skotertur medans jag försökte ta mig igenom tvätthögen som på något mystiskt vis har vuxit sig oändlig. (iaf känns det så) Sen kändes det bra med en tacomiddag som avslutning på helgen.

Idag har vi hämtat ut våra nya körkort så nu kan vi fixa nya pass också. Sen passade vi på att boka tågbiljetter inför resan och det var en liten lustighet i sig.
Jag har suttit på nätet och tittat på tågresor men igår blev jag för feg att boka då jag inte förstod mig på platserna så jag avbröt allt.
Idag for vi in på SJ och då blev resan 300:- dyrare för att Jag hade varit på nätet och Nästan bokat. Märkligt eller hur?
Sen har vi haft hemmamatch ikväll igen och efter en uppförsbacke så vände Dragons och vann igen. Nu tycker jag vi kör på i det här vinnande spåret så ger vi motståndarna lite darr i benen inför kvartarna ;-)

Sen måste jag bara säga att vi har en liten romantiker i Mira. Idag har hon haft frågor om kärlek och på Alla Hjärtans Dag gav hon en nalle till sin Oskar.
Sen ville hon gärna få följa med Hasse på jobbet snart igen för: Det är så roligt att hjälpa till och så får vi vara tillsammans också.
Vad säger man då?
Imorgon ska vi göra en kalender som hon får kryssa av dagar i inför resan då hon längtar så.

Tjingeling på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar