måndag 7 november 2011

Önskningar

Vilken bra eftermiddag/ kväll det har varit. Tjejerna tog och bakade en kladdkaka med chokladtäcke uppepå då det är kladdkakans dag idag. Vad härligt det är med dessa dagar då allt liksom bara flyter.
Har glömt bort att berätta att läkaren ringde i fredags. Han sa att jag slipper andra bedövningen och vi kan gå direkt på elbehandlingen nästa gång. Skönt även om det smärtar det med.
Jag har ju själv en födelsedag som närmar sig och funderade lite på vad jag önskar mig. Sanningen är att jag inte vet.
Jag vill nog ha något som kommer från hjärtat och det får mig att tänka på 2 tillfällen.
Det ena är när mamma fyllde 30 eller 35 och jag hade hört hennes önskan om pengar. Själv var jag inte så gammal men jag visste att hon älskade elefanter. Så jag köpte en mugg i form av en elefant och fyllde med 300 eller om det nu var 350 femtioöringar. Jag var så stolt över mig själv.
Det andra tillfället är faktiskt från i somras när pappa fyllde år.
Jag hade bestämt att jag skulle köpa en uteblomma och tjejerna var med. Plötsligt hittar de stenar med text på som de ville köpa. På den ena stod det: världens bästa morfar och på den andra: jag saknar dig.
Det är kärlekspresenter det.
Så i år tror jag att jag hoppar över att önska mig något.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar