måndag 19 mars 2012

Måndag och Trolltyg ;-)

Vaknar av att det knackar på dörren i morse (Har alltså bara inte snooozzzzat klart än) och dra på mig ett par mjukisar som jag får hålla uppe med näven så de inte åker av igen då jag inte hinner knyta.
Utanför står sotaren glad i hågen. Med tanke på det leende som dyker upp i hans ansikte när han ser mig funderar jag lite snabbt på hur nyvaken jag ser ut egentligen!
Ner till garaget och öppna porten barfota i Hasses stora foppatofflor innan jag går och ser mig i spegeln.
Jag kan då förstå hans leende. Grusade sömndruckna ögon, lätt rödblommig med ett hår som står åt alla håll och för tankarna till trolltyg i tomteskogen kan jag inte annat än småfnissa för mig själv och pusta ut över att jag inte är singel.
Vem hade gått på dejt med hon i spegeln?





Så den här veckan började smått galet och det gillas. Jag bjuder gärna på mig själv om det är till glädje för andra och självklart mig själv.
Nu lägger vi i en högre växel och laddar för en toppenbra vecka som säkerligen kommer att rassla iväg fortare än attans.

Tjingeling alla glada =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar