torsdag 1 mars 2012

Regn?! Men vad gör det...

Varför i hela friden behövde det regna i morse för? Trivs bra mycket bättre i solen jag. Halka runt på isfläckar och leta små sandkorn att gå på! Nää, sånt gillas inte. Men det spelar inte så stor roll faktiskt för jag är glad ändå. Snart helg med match och en inplanerad skotertur. Kan det bli bättre? Räknar kallt med solsken på lördag så att det blir en härlig lunch ute i skogen.

Har haft en hel del mardrömmar inatt och då kom jag att tänka på en händelse som inträffade förra veckan.
Jag var på väg från jobbet när jag ser en kille som tittar på mig och börjar gå efter mig. Jag kände en sån där obehaglig känsla och tänkte på att jag faktiskt ska gå ner i ett garage längre fram.
Jag viker runt ett hörn och hör honom ganska nära bakom mig men då ser jag en budbil med en karl i och känner mig lugnare. Hur som helst vet jag inte om killen bakom såg detsamma eller om han bara vände ändå för när jag tittar över axeln syns han inte till.
Jag brukar sällan tro ont om någon och kanske spelade mitt huvud mig ett spratt men det var riktigt obehagligt kan jag säga.
Så det kanske var det som utlöste drömmarna med, inte vet jag.

Till veckan har tjejerna lov och jag är ledig. Jag känner att jag behöver det nu då kroppen börjar säga ifrån. Men jag vägrar gå ner i arbetstid utan tänker kämpa på med 50% även om det är tufft ibland. Då är det tur att jag har den här möjligheten att kunna vara ledig när det är lov på skolan.

I morgon är det friluftsdag på skolan så Hasse ska vara med Mira i backen eftersom de yngsta inte får åka själv. Detta betyder att det är hög tid att hitta igen liftkorten igen. Jag vet inte hur många kort vi har köpt eller hur många som lyckats fått ben och försvunnit men ett stort antal är det iaf.
Idag måste även fikat som ska med inhandlas. Få se nu, undra om det blir Bullens? ;-) Toast var det också tänkt att det skulle bli så jag hoppas bara att mackjärnet står kvar där jag senast såg det.

Åver änd aut fråm mi.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar