fredag 16 mars 2012

Vem fan stal veckan?

Hur i hela friden kan det vara fredag redan?
Inte så att jag klagar men var det inte måndag igår?
Jag antar att helgen går än fortare så det är bara till att passa på att njuta så länge den varar.
Idag kom Hasse hem igen efter sin skoterresa och det är ju skönt då det tär på att vara själv. Jag ska egentligen inte klaga då det finns så många ensamstående med barn som får så lov att klara allt själv men är man inte van så är man inte. Så är det bara.

Måste berätta om en dag här i veckan med.
Jag satt på huk ute på balkongen på jobbet och rökte när jag i ögonvrån ser en skugga och sen en duns på räcket. Jag bara flög upp innan jag såg att det var en duva som hade landat där.
Tyvärr gjorde mitt flaxande med armarna att den blev lika rädd som mig och flög iväg. Hade jag hunnit se vad som landade där hade jag nog haft en vän sittande där ett tag.

Imorgon fyller svärfar 60 år så det blir en tur dit och på söndag är det Guldnappet på Sidsjön.
Får väl se om det krävs en gummibåt för att sitta på isen bara. Jag har en lätt skräck för det här med isar jag och att det tinar så här fort gör Inte saken lättare kan jag säga.
Att det sedan ska vara ett tusental personer på samma is och borra låt säga 2-3 hål var får mig att rysa lite.
Men det är ju så jäkla kul (även om jag Aldrig lyckats få fisk just då) så jag står ut med min rädsla och hoppas på soligt fint väder under tiden. Kaffet är alltid godare i solen ändå så.

Nu ska jag hoppa in i en dusch och sen blir det bara en lugn kväll framför TV:n med några glas rött och lite nötter.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar